Klacht Consumentenbond: Consumentenbond heeft geen pardon met zijn leden

R.W. Honders

Na een paar jaar geen lid te zijn geweest van de consumentenbond besloot ik toch weer lid te worden, omdat ik als consument achter de doelstelling van de bond sta. Formulier ingevuld en aangegeven dat de contributie automatisch geind kan worden. Tot mijn verbazing ligt er nu een paar maanden later een rekening van een incassobureau met achterstallige contributie en EUR 40 aanmaningskosten. Nooit een brief ontvangen.... Ik ben woest en wil niets meer met de bond te maken hebben, Wie zijn leden zo behandelt verdient geen leden.

Teruggave aanmaningskosten. Ik heb niet voor niets een automatische incasso ingediend. Dat de Consumentenbond dit niet afschijft kan mij niet worden verweten.

Consumentenbond
    Geachte R.W. Honders,

Hartelijk bedankt voor uw melding op Klachtenkompas.nl. In uw melding geeft u aan een rekening van een incassobureau heeft ontvangen door achterstallige contributie bij de Consumentenbond. Graag geef ik u daarop onze reactie.

Na het lezen van uw melding ben ik direct nagegaan hoe dit heeft kunnen gebeuren. Wij zien dat u ons inderdaad heeft aangegeven dat wij de contributie automatisch mogen incasseren. Zoals afgesproken hebben wij ook opdracht naar de bank gestuurd om de contributie te incasseren. Wat volgde was een stornering. Dat heeft ervoor gezorgd dat we vanaf dat moment facturen, herinneringen en aanmaningen zijn gaan sturen. Dit hebben wij gedaan naar afwisselend het opgegeven e-mailadres en postadres. Zowel betaling als reactie is tot dusver altijd uitgebleven, waardoor wij ruim zes maanden later de vordering uit handen hebben gegeven aan het incassobureau. In de tussentijd hebben wij ook geen bericht van u gezien waarin u aangeeft dat wij de contributie niet van u incasseren.

Met bovenstaande informatie in gedachte vind ik niet dat wij fout hebben gehandeld, de door het incassobureau in rekening gebrachte aanmaankosten kan ik u derhalve niet restitueren.

Ik vertrouw erop u hierbij volledig te hebben geïnformeerd. Zijn er toch nog onduidelijkheden, lezen wij deze graag terug in een reactie.

Cai
    klachtencoördinator

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?