Opgelost door Consumentenbond: Consumentenbond noteert direct lidmaatschap terwijl gevraagd is om een proefperiode

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 631934
Gebruiker
P.M.J. Heijnen
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Een verzoek voor een proefperiode van 7 dagen via de website wordt zonder instemming van de klant direct omgezet in een lidmaatschap van de Consumentenbond! Als daar vervolgens over wordt geklaagd hangt de medewerker van de klantenservice van de Consumentenbond op.

Gewenste oplossing

De proefperiode van 7 dagen zou door de Consumentenbond moeten worden gehonoreerd en ook de opzegging binnen die 7 dagen en derhalve ook de opzegging van het lidmaatschap per direct (24-11-2022). Voorzover nodig maak ik hierbij ook gebruik van het herroepingsrecht. De Consumentenbond is een instantie van wie ik een voorbeeldfunctie verwacht om voor de klant op te komen en ook een respectvolle behandeling van de klant. Uw medewerker gaf mij echter te horen "dat we (=Consumentenbond) dan de tent wel kunnen sluiten" . Dit vind ik een onbegrijpelijke en weinig respectvolle uitlating. Deze medewerker van de klantenservice moet geleerd worden om service te bieden en niet ontzettend halsstarrig te zijn en frustratie op te roepen bij een legitieme klacht.
Geboden oplossing
Na een vriendelijk gesprek met Muhlise, heb ik gevraagd om bevestiging van de gemaakte afspraken, als volgt: 1) het geïncasseerde bedrag voor lidmaatschapsgeld wordt gecrediteerd en teruggestort. Dit is nog niet gebeurd. Het bedrag is door Consumentenbond wel al geïncasseerd maar nog niet geretourneerd. 2) de betrokken medewerker van de service afdeling wordt aangesproken op zijn halsstarrigheid. Ook hiervan heb ik nog geen bevestiging ontvangen.
Status
opgelost
Beoordeling
content

2 reacties

  1. Auteur
    Consumentenbond
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Heijen,

    Zojuist heb ik u gesproken omtrent uw klacht.

    Ik wil u nogmaals mijn oprechte excuus aanbieden voor het ongemak. De proefperiode is helaas niet ingegaan doordat het systeem een eerdere registratie herkende uit 2020. Hierdoor bent u meteen een betaald periode ingegaan.

    Dank voor het fijne gesprek van zojuist en uw feedback. Ik wens u een fijne dag toe.

    Met vriendelijke groet,

    Muhlise
    Consumentenbond
  2. Auteur
    Consumentenbond
    Datum
    Beste Heijen,

    Zojuist heb ik u gesproken omtrent uw klacht.

    Ik wil u nogmaals mijn oprechte excuus aanbieden voor het ongemak. De proefperiode is helaas niet ingegaan doordat het systeem een eerdere registratie herkende uit 2020. Hierdoor bent u meteen een betaald periode ingegaan.

    Dank voor het fijne gesprek van zojuist en uw feedback. Ik wens u een fijne dag toe.

    Met vriendelijke groet,

    Muhlise
    Consumentenbond

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen