Opgelost door Consumentenbond: Consumentenbond noteert direct lidmaatschap terwijl gevraagd is om een proefperiode

content Opgelost
# 631934
P.M.J. Heijnen

Een verzoek voor een proefperiode van 7 dagen via de website wordt zonder instemming van de klant direct omgezet in een lidmaatschap van de Consumentenbond! Als daar vervolgens over wordt geklaagd hangt de medewerker van de klantenservice van de Consumentenbond op.

De proefperiode van 7 dagen zou door de Consumentenbond moeten worden gehonoreerd en ook de opzegging binnen die 7 dagen en derhalve ook de opzegging van het lidmaatschap per direct (24-11-2022). Voorzover nodig maak ik hierbij ook gebruik van het herroepingsrecht. De Consumentenbond is een instantie van wie ik een voorbeeldfunctie verwacht om voor de klant op te komen en ook een respectvolle behandeling van de klant. Uw medewerker gaf mij echter te horen "dat we (=Consumentenbond) dan de tent wel kunnen sluiten" . Dit vind ik een onbegrijpelijke en weinig respectvolle uitlating. Deze medewerker van de klantenservice moet geleerd worden om service te bieden en niet ontzettend halsstarrig te zijn en frustratie op te roepen bij een legitieme klacht.
Na een vriendelijk gesprek met Muhlise, heb ik gevraagd om bevestiging van de gemaakte afspraken, als volgt: 1) het geïncasseerde bedrag voor lidmaatschapsgeld wordt gecrediteerd en teruggestort. Dit is nog niet gebeurd. Het bedrag is door Consumentenbond wel al geïncasseerd maar nog niet geretourneerd. 2) de betrokken medewerker van de service afdeling wordt aangesproken op zijn halsstarrigheid. Ook hiervan heb ik nog geen bevestiging ontvangen.

Beste Heijen,

Zojuist heb ik u gesproken omtrent uw klacht.

Ik wil u nogmaals mijn oprechte excuus aanbieden voor het ongemak. De proefperiode is helaas niet ingegaan doordat het systeem een eerdere registratie herkende uit 2020. Hierdoor bent u meteen een betaald periode ingegaan.

Dank voor het fijne gesprek van zojuist en uw feedback. Ik wens u een fijne dag toe.

Muhlise
    Beste Heijen,

Zojuist heb ik u gesproken omtrent uw klacht.

Muhlise
    Consumentenbond

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?