Klacht Consumentenbond: extra kosten als gevolg van overstap energie collectief

M.J.L.A. Spapens

op aanraden van de consumentenbond heb ik gebruik gemaakt van de overstap naar NEM middels energie collectief. Nu ik ben overgestapt heb ik van mij oude leverancier (enexis) een jaarafrekening van 900€ ontvangen (vlak na de winter heb ik natuurlijk meer relatief veel energie gebruikt op jaarbasis) en bij NEM is mijn nieuw maandtarief 220€ (was 180 bij enexis). Dus ga ik 2x de boot in. Ik ga nu proberen de overstap ongedaan te maken want ik kan geen 900€ uit de hoge hoed toveren. Ik vind dat men hier voor wel had kunnen waarschuwen!!!

ik wil de overstap ongedaan maken

Consumentenbond
    Geachte heer/mevrouw Spapens,Vervelend dat het energiecollectief niet voor u gunstig uitpakt. Onze excuses hiervoor.Consumentenbond werkt voor het Energiecollectief samen met de vergelijkingssite PrizeWize.nl. PrizeWize organiseert de veiling met de energieleveranciers en verzorgt het overstappen. Consumentenbond verzorgt de communicatie naar leden en niet leden.Voor grote en kleine huishoudens kan er flink bespaard worden op de energiekosten. Het is mede afhankelijk van uw huidige tarief. Door in te schrijven voor het Energiecollectief is na afloop van de veiling te zien wat de besparing wordt en of het de moeite is om over te stappen. Wellicht dat u hier meer informatie op kunt terugvinden: http://collectief.prizewize.nl/collective-calculations?collectiveID=8&lapid=10000255&ris=6Met vriendelijke groet,Ravindra Dubar
    Medewerker Service & Advies
    M.J.L.A. Spapens
    ik heb de nem gebeld en het schijnt dat ze berekende meterstanden hebben overgenomen en geen werkelijke. NEM past de gegevens aan en geeft dit weer door aan Enexis. Enexis heb ik vervolgens moeten bellen dat ze betaling opschorten. dit doen ze max 2 weken en kan ik nu achter de nem aangaan..
    Consumentenbond
    Geachte heer Spapens, Wij hebben uw klacht doorgegeven aan de desbetreffende afdeling. Heeft u inmiddels wat vernomen van Enexis? Voor verdere vragen verzoeken wij u om contact op te nemen met onze afdeling Service & Advies 070-4454545.Met vriendelijke groet,Ravindra Dubar
    Medewerker Service & Advies

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?