Klacht Consumentenbond: Fout in consumentengids inadequaat afgehandeld

wcofino

De consumentengids van november 2015 bevat een foute conclusie gebaseerd op een onjuiste berekening. Dit betekent dat er een verkeerd advies gegeven wordt. Het kan ook zijn dat de berekening anders dan gesuggereerd is. In dat geval zijn de tests niet transparant.

Ik ben van mening dat 1) de Consumentenbond grove fouten niet mag maken en een betere kwaliteitscontrole moet hebben of 2) veel beter moet uitleggen hoe tot een oordeel gekomen wordt. In dit geval kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat er een grove fout gemaakt is. Ik heb deze fout via website aangekaart, kreeg als antwoord "dat gezien het grote aantal meldingen men geen persoonlijk antwoord kan geven.". Men verwijst naar de klachtenkompas hier.

Ik begrijp dat er veel meldingen zijn mbt problemen van leveringen. Klachten of opmerkingen over de Consumentenbond zelf zouden naar mijn mening echter een andere behandeling moeten krijgen, dwz gescheiden worden van klachten over bedrijven.

1. zsm artikel corrigeren of toelichten, 2) interne kwaliteitsborging verbeteren of berekeningsmethode helder uitleggen en 3) klachten/opmerkingen over Consumentenbond zelf scheiden van die over bedrijven.

Consumentenbond
    Geachte heer Cofino,

Hartelijk bedankt voor uw feedback op onze test winterbanden in de Consumentengids van november 2015.

Graag geef ik u een toelichting op de resultaten in onze test winterbanden. Omdat onze volledige uitleg vrij uitgebreid is stuur ik onze uitleg per e-mail aan u toe. Deze informatie kunt u ook terug lezen op onze website, via de link: https://www.consumentenbond.nl/community/forum/consumentenzaken/vervoer-vrije-tijd/test-winterbanden.

Ik wil u nogmaals bedanken voor uw feedback, wij hechten hier veel waarde aan. Uw bericht heb ik intern doorgestuurd naar de redactie, zodat hier aandacht aan besteed kan worden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Priscilla Blok
    Klachtencoördinator

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?