Klacht Consumentenbond: Geen verplicht veld voor telefoon nummer

sad Niet opgelost
# 251929
B. Vink

Als ik een klacht indien op de website moet ik verplicht een telefoon nummer ingeven. Dit is raar, zeker als ik het betreffende bedrijf alleen via een betaalnummer kan bereiken of via internet.

Geen verplicht veld voor telefoon nummer

Consumentenbond
    Geachte heer Vink,

Bedankt voor uw feedback over Klachtenkompas.nl. We zullen deze hoe dan ook meewegen in beslissingen bij vernieuwingen. De reden dat we om een telefoonnummer vragen, is dat een bedrijf deze soms nodig heeft om de klacht op te lossen. Helaas hebben we de intake van de klacht nog niet zo specifiek kunnen maken, dat het telefoonnummer niet hoeft te worden uitgevraagd.

Sinds de lancering van het vernieuwde Klachtenkompas worden problemen geinventariseerd en naar gelang van prioriteit op gelost. Zo streven we ernaar om klachtenkompas elke maand een beetje beter te maken voor onze gebruikers

Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd en wens u een heel fijn weekend!

Sabine
    klachtencoördinator
    B. Vink

Als ik verplicht mijn nummer moet invullen dan zou het ook redelijk zijn als het bedrijf zelf goed telefonisch bereikbaar is. Helaas de meeste bedrijven hebben het begrip doorkies nummer afgeschaft.
    Ik hoop dat jullie ook dat menemen in de afweging.