Klacht Consumentenbond: klacht wordt zomaar afgesloten zonder dat er iets is opgelost.

Klachtnummer
# 409774
Gebruiker
jochem
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bedrijf waarover online een klacht is ingedient kan het verhaal afronden met een leugen en dan eenzijdig het topic afsluiten, terwijl er NIETS is opgelost.

De oplossing

Onderwerpen zouden niet eenzijdig gesloten moeten kunnen worden, zonder vooraf te vragen of er iets is gedaan om gedupeerde partij tegemoet te komen.

1 reactie

  1. Auteur
    Consumentenbond
    Datum
    Geachte jochem,

    Bedankt voor uw klacht. Graag geef ik u mijn reactie.

    Het Klachtenkompas is bedoeld om bedrijven en consumenten met een klacht in het openbaar met elkaar in gesprek te laten gaan. Wij bemiddelen niet en beoordelen een situatie dan ook niet inhoudelijk. Wij doen enkel ons best om beide partijen in gesprek te houden.

    Uiteraard kunnen wij geen enkele deelnemer (bedrijf of klager) dwingen om te reageren. Beide kanten kunnen dan ook aangeven dat ze niet meer gaan reageren op het Klachtenkompas. Op deze manier weet de andere zijde waar deze aan toe is.

    Het is uiteraard jammer te vernemen dat in uw geval het bedrijf uw klacht niet verder wil behandelen via het Klachtenkompas. Zoals u hopelijk begrijpt kunnen wij via deze weg geen reactie of oplossing afdwingen. Wel heeft u als klager altijd het laatste woord en kan u altijd een beoordeling van de klachtafhandeling achterlaten.

    Mocht u andere stappen naar het betreffende bedrijf willen ondernemen kan dit uiteraard altijd juridisch.

    Met vriendelijke groet,

    Mark
    Klachtbehandelaar

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen