Klacht Consumentenbond: Klachtenkompas nutteloos bij niet aangesloten bedrijven

Marty

Recent heb ik een klacht ingediend.
Vervolgens krijg ik een bericht dat klachtenkompas niets voor mij kan betekenen omdat het bedrijf niet aangesloten is, zonder informatie hoe wel je klacht gehoord te krijgen. Alleen dat je het zelf maar moet uitvissen met het bedrijf. Duh, dat stond in mijn klacht beschrijving dat ik dat al gedaan had en niets hielp.

Waarvoor is dit forum dan? Opkomen voor de consument toch? Of stiekem alleen als het de Consumentenbond past of als lobbyende (dus betalende) bedrijven aangeven niet opgenomen hoeven te worden in het systeem.
Waarom zijn niet alle bedrijven verplicht aangesloten, al dan niet automatisch? M.a.w. KvK inschrijving => Mag je klagen via Consumentenbond. En het bedrijf moet luisteren. Zo niet, de consumentbond meneer/mevrouw bij je op de stoep.

Zoals het nu lijkt is deze website alleen maar een blog met niemand erachter en dus overbodig want er zijn genoeg andere fora waar wel op zijn minst een nuttig antwoord terug komt.

Een lijst aanbieden of vooraf kunnen checken of het te beklagen bedrijf ook aangesloten is bij Klachtenkompas/Consumentenbond, of wel nuttige informatie aanbieden al is het bedrijf niet aangesloten, of website offline halen.

Consumentenbond
    Geachte heer/ mevrouw Staats,Het klachtenkompas is een gratis platform met als doel consumenten en bedrijf nader tot elkaar te brengen om zo samen tot een oplossing te komen. Helaas kunnen de bedrijven niet verplichten om deel te nemen aan het platform. U zult er dan via het klachtenkompas dan ook niet samen uitkomen. Wij begrijpen dat het zeer vervelend is als uw klacht niet wordt opgepakt door een bedrijf. Het advies van onze zijde blijft inderdaad om de klacht nogmaals bij het bedrijf zelf in te dienen. Met vriendelijke groet, Muhlise Yetim
    Afdeling Service en Advies

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?