Klacht Consumentenbond: Oneerlijk aanbod van een bedrijf dat meent onafhankelijke consumentenonderzoek te doen.

Gebruiker1545142213

Dit bedrijf, dat onpartijdigheid in onderzoek voor consumenten propageert, gaat een samenwerking aan met een groot verfmerk en een verbond van schilders. Het bedrijf meent na onderzoek onder de leden vraag te signaleren naar een betrouwbare vorm van schilderdiensten.
Als je de argumentatie volgt, baseert het bedrijf haar conclusies op de mogelijke wens van nog geen 400 consumenten, waarvan nog onduidelijk is welk deel men van het vakantiegeld aan 'het schilderen' wil uitgeven.
De voorwaarden die het bedrijf stelt, zijn direct overgenomen van het collectief van schilders, dat op hun site de shirts draagt van slechts één verfmerk. De derde partij!
Onafhankelijk? Betrouwbaar? Relevant resultaat uit onderzoek?
Of meer een vorm van karretjesspannerij? Krenten uit de pap pikkerij? Het verbond van schilders stelt als voorwaarde dat ze geen klus aannemen als er sprake is van houtrot, of de klant watergedragen verf prefereert.
Ik ben zelf schilder. Onafhankelijk. Pas mijn aanbod aan bij de wensen van de klant. Liefst milieuvriendelijk, wat op zich al een enorme opgaaf is.
Consumentenbond, kunt u wellicht uw oordeel geven over deze vorm van 'aanbevolen winkelnegotie'?
Dank!
SchilderEd
Ed Feijen

Een eerlijk antwoord

Consumentenbond
    Geachte heer Feijen,

Hartelijk dank voor uw bericht op klachtenkompas. Echter is ons platform klachtenkompas enkel bedoeld voor consumenten die een klacht hebben over de kwaliteit van een geleverd product of dienst. Uw klacht voldoet derhalve niet aan onze voorwaarden (https://www.klachtenkompas.nl/gebruikersvoorwaarden). Desalniettemin hieronder onze reactie.

Wij zien dat consumenten vaak twijfelen over de kwaliteit, prijs en werkwijze van schilders. Het vinden van een schilder is al lastig genoeg, maar hoe weet een consument of het een goede schilder is en er niet teveel betaald moet worden. Sinds enkele jaren probeert de Consumentenbond mensen te informeren en te helpen specifiek bij onderwerpen rondom een ‘Nieuw Huis’. Zo kunnen consumenten tegenwoordig via ons ook hypotheekadvies krijgen en een verhuisbedrijf vinden. Het aanbieden van een schilderdienst is voor ons een logische volgende stap. De Consumentenbond stelt strenge voorwaarden aan partners waarmee we diensten aanbieden. Zervices is in 2017 opgericht met het idee consumenten te helpen bij de zoektocht naar een goede, betrouwbare schilder tegen een goede prijs. Om de beste kwaliteit te kunnen garanderen, werkt Zervices met opgeleide schilders en wordt alleen de beste verf gebruikt. Wij bestaan dankzij het vertrouwen dat consumenten en ook bedrijven en overheden hebben in onze onafhankelijkheid. Consumenten kunnen en mogen erop vertrouwen dat de adviezen, standpunten en onderzoeken op geen enkele manier worden beïnvloed door onze dienstverlening.

Consumentenbond

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?