Opgelost door Consumentenbond: Onterecht incassobureau op m'n dak

Jasper

Direct incasso op je dak met extra kosten

Via het afsluiten van een verzekering werd ik verplicht weer lid van de Consumentenbond. De Consumentenbond heeft echter zeer verouderde gegeven van me gebruikt (adres en bankrekening). Het abonnementsgeld hebben ze dus nooit kunnen incasseren.

Wel werkt mijn mail-adres en ook mijn telefoonnummer nog prima, maar daar hebben ze nooit wat heen gestuurd.

Na een half jaar kreeg ik ineens een aanmaning van GGN; het incassobureau dat de Consumentenbond gebruikt.

Ik heb overlegd met GGN en met de Consumentenbond, maar ik ontmoette een starre houding zonder enige coulance, ook al had ik openstaande rekeningen onmiddelijk direct aan de Consumentenbond voldaan.

Het enige wat mij werd 'aangeboden' als oplossing, was dat ik gewoon de rekening van het incassobureau kon betalen.

Ik heb mijn lidmaatschap per direct opgezegd en ben furieus over deze enorm onvriendelijke houding van de Consumentenbond.

Voor mij NOOIT meer bij deze nare club.

Ik wil per direct het bedrag van de consumentenbond terug van de openstaande rekeningen die ik rechtstreeks heb voldaan.

Daar bovenop wil ik de extra kosten voor het incassobureau vergoed krijgen.

Ik begrijp uit diverse reviews op internet dat de Consumentenbond zich vaker van deze techniek bedient. Het zou de Consumentenbond sieren overige gedupeerden ook schadeloos te stellen en minimaal excuses aan te bieden voor dit schandalige gedrag.

Consumentenbond
    Beste heer Aukes,
    Onze excuses voor de gang van zaken. Zojuist heb ik u gebeld, maar kreeg helaas geen gehoor. Ik was graag met u in gesprek gegaan. U ontvangt van mij een mail met daarin de reactie op uw klacht.

Gwen

Jasper
De Consumentenbond heeft uitgezocht wat er aan de hand was aan hun kant en mij aangeboden de incassokosten terug te betalen. Ik moet daar nog even op wachten, maar het probleem lijkt nu in ieder geval opgelost. Verder mag ik een boek uitzoeken ter compensatie. Ik vind dit een mooi gebaar.

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?