Klacht Consumentenbond: overstappen energiebedrijf niet goed geinformeerd over betaling vooraf en achteraf voorschot

bontjer

overstappen van energiebedrijf energiedirect naar budgetenergie,27-11-2013
op 11nov een mail van energiebudget dat er11.88 euro afgeschreven is .was afgesproken
eind van de maand.[vast recht].
op 26 nov.mail dat het voorschot van 198 euro op 9.nov zou worden afgeschreven ,heb
25 nov 196 euro betaald aan energiedirect,is dus 400 euro in eenbestek van 2 weken.
gebeld naar consumentenbond die hebben ons geadviseerd zowel energiedirect als
budgetenergie,kregen we als antwoord bel maar naar budgetenergie, geen pardon
betalen.
fout van de consumentenbond.u had er op zijn minst voor kunnen waarschuwen,bij ene
bedrijf vooruit betalen en bij het andere achteraf betaling.
dat men een fikse uitgave heeft in de dure maand dec. en crisis tijd.
b.v.d. h.bontjer
h.bontjer
burg.goossenssrtaat 13
5531hd bladel

vooraf goed de aanbiedingen vergelijken dat de mensen niet voor deze
verrassingen komen te staan en vooral niet in deze dure tijd.

Consumentenbond
    Geachte heer Bontjer,De situatie is dat ondanks dat wij inderdaad nog niet in staat waren de energiebelasting van 2014 te verwerken (die was destijds nog niet bekend), de door ons geschatte besparing ongewijzigd blijft. Voor het berekenen van de besparing hebben wij namelijk niet het contract van de Consumentenbond met de belasting van 2013 vergeleken met de contracten van andere leveranciers met de belasting van 2014, maar wel het contract van de Consumentenbond met de belasting van 2013 vergeleken met de contracten van andere leveranciers toen zij ook nog van de belasting van 2013 uitgingen. Nu is de belasting dus verhoogd, maar dit geldt natuurlijk in gelijke mate voor alle contracten. Het door ons geschatte voordeel is zodoende ongewijzigd.
    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Team Klachtenkompas
    Consumentenbond

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?