Opgelost door Consumentenbond: Proeflidmaatschap is een val....

Akaisa

Ik wilde een weegschaal, en was benieuwd naar testresultaten. Toevallig zag ik een aanbieding voor een proef-lidmaatschap. Ik heb me aangemeld, alleen geen bevestiging ontvangen. Ik kon ook niet inloggen dus ik dacht: laat maar zitten.
Tot mijn verbazing lag er een tijd later (ná de proefperiode) een gids in de bus... Ik heb via de site gereageerd, wat nu kon want "ineens" had ik een lidnummer. Daar zou een bevestiging van moeten zijn gestuurd, maar ik vertrouwde ze en heb dit niet gecontroleerd.
Vandaag opnieuw een gids in de bus... Mijn mailadres was (nog steeds) onbekend, dus heb deze vanmorgen gekoppeld aan het lidnummer zodat ik het overzicht kon opzoeken. Daarna heeft mijn moeder gebeld en werd onvriendelijk te woord gestaan. We hadden zelf maar moeten bellen dat er geen bevestiging kwam. De bevestiging opnieuw versturen zodat ik hem wel zou zien was hun probleem niet. Ik moest maar gewoon betalen. En mijn mailadres was wel bekend volgens hen (inderdaad, sinds vanmorgen)

Beeïndigen van mijn abonnement en verwijderen van mijn gegevens. Ik heb me aangemeld om online testresultaten te zien, en heb dit helemaal NIET kunnen doen. Pas na de proefperiode bleek ik lid te zijn van het blad, wat ik helemaal helemaal niet gewild had. Hoe had ik mijn lidnummer moeten weten zonder bevestiging en als de site mijn mailadres niet eens herkend?? Als er écht een bevestigingsmail verzonden is, waarom is het dan een probleem deze opnieuw te verzenden zodat ik weet dat het niet hún fout was, maar er ergens anders iets is misgegaan? Ik vind het erg gemeen om mensen (zoals ik dus) te laten betalen voor iets waar ze niet eens van weten dat ze er lid van zijn... Want vreemd genoeg hebben ze mijn bankgegevens wél onthouden.....

Consumentenbond
    Geachte mevrouw Wurpel,

Hartelijk dank voor uw melding op Klachtenkompas.nl.

Allereerst wil ik u onze oprechte excuses aanbieden!

Wanneer u zich via onze website aanmeldt voor een abonnement hoort u uiteraard een e-mail te ontvangen ter bevestiging. In deze e-mail staat onder andere uw relatienummer vermeldt. Deze heeft u nodig om een inlogaccount aan te kunnen maken op onze website.

Ik kan me goed voorstellen dat u in de veronderstelling bent geweest dat uw aanmelding voor het kennismakingsabonnement niet gelukt was, omdat u nooit een bevestiging van ons heeft ontvangen.

Het is uiteraard niet onze bedoeling om een ontevreden gevoel te geven!

Ik heb het abonnement met terugwerkende kracht beëindigd. Uiteraard bent u ons geen betaling verschuldigd.

Daarnaast wil ik u, en vooral uw moeder, onze excuses aanbieden! Het is absoluut niet de bedoeling dat u onvriendelijk te woord wordt gestaan door een van onze medewerkers.

Ik heb uw klacht over het contact dan ook direct doorgestuurd naar de juiste afdeling intern.

Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.

Ik wens u een hele fijne dag!

Sabine
    klachtencoördinator

Akaisa
    Hoi Sabine, bedankt voor uw snelle reactie. Wat een contrast met het voorgaande contact!Zoals ik eerder schreef, ik heb jullie organisatie altijd gewaardeerd. Daarom snapte ik juist niks van de reactie die er kwam toen we dit meldden! Ik ben blij te lezen dat het ook anders kan bij jullie!
    (ik ben trouwens chronisch ziek en met alles bij elkaar kan ik niet veel hebben op het moment. Ik denk dat ik daardoor een beetje heftig heb gereageerd. Ik dacht ik zeg het er maar even bij ;)
    Groetjes!