Klacht Consumentenbond: Stofzuiger werkt ineens niet
Details
Klacht
Een aantal jaren geleden hebben wij de AEG stofzuiger VX7-2CRA gekocht omdat deze als beste uit de test kwam. Wat een fijne machine; lang snoer, fijn stil, goede zuigkracht etc.Afgelopen week was de stofzuiger ineens ‘dood’.
Als redelijk handige man zette ik mij eraan om eens te kijken waar de mogelijke storing zou kunnen zitten maar, tot mijn steeds groter wordende ergernis blijkt dit uitstekende apparaat niet lost te halen te zijn, oh zeker een zestal schroeven zijn eruit te draaien maar daarmee kom je letterlijk geen enkele millimeter verder.
Contact opgenomen met AEG Nederland. Het advies van AEG is om de gebruiksaanwijzing eens goed te bekijken! Dit A3tje met enkel plaatjes voorziet niet in demontage maar in het gebruik van de machine; waar zit de aan/uitknop, het snoer, etc.
Waar en hoe te repareren was mijn vraag aan AEG, geen antwoord op deze simpele vraag.
Blijkbaar wil AEG je liever weer een nieuwe machine verkopen. Blijkbaar leeft AEG nog in de vorige eeuw waarin apparaten niet te repareren zijn als garantie aan de fabrikant dat je wel weer een nieuwe koopt.
Het zal wel moeten maar een AEG wordt het, hoe fijn de machine ook was, niet meer.
Blijkbaar is repareren ook niet meegenomen door de consumentenbond bij de beoordeling van apparaten.
Ik denk dat de consumentenbond ook de transitie naar deze eeuw moet maken en ‘repairability’ zeker mee moet nemen in de beoordeling van alle apparaten.
Gewenste oplossing
adviesDe Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.