Klacht Consumentenbond: Stofzuiger werkt ineens niet

L. Goedhart

Een aantal jaren geleden hebben wij de AEG stofzuiger VX7-2CRA gekocht omdat deze als beste uit de test kwam. Wat een fijne machine; lang snoer, fijn stil, goede zuigkracht etc.
Afgelopen week was de stofzuiger ineens ‘dood’.
Als redelijk handige man zette ik mij eraan om eens te kijken waar de mogelijke storing zou kunnen zitten maar, tot mijn steeds groter wordende ergernis blijkt dit uitstekende apparaat niet lost te halen te zijn, oh zeker een zestal schroeven zijn eruit te draaien maar daarmee kom je letterlijk geen enkele millimeter verder.
Contact opgenomen met AEG Nederland. Het advies van AEG is om de gebruiksaanwijzing eens goed te bekijken! Dit A3tje met enkel plaatjes voorziet niet in demontage maar in het gebruik van de machine; waar zit de aan/uitknop, het snoer, etc.
Waar en hoe te repareren was mijn vraag aan AEG, geen antwoord op deze simpele vraag.
Blijkbaar wil AEG je liever weer een nieuwe machine verkopen. Blijkbaar leeft AEG nog in de vorige eeuw waarin apparaten niet te repareren zijn als garantie aan de fabrikant dat je wel weer een nieuwe koopt.
Het zal wel moeten maar een AEG wordt het, hoe fijn de machine ook was, niet meer.
Blijkbaar is repareren ook niet meegenomen door de consumentenbond bij de beoordeling van apparaten.
Ik denk dat de consumentenbond ook de transitie naar deze eeuw moet maken en ‘repairability’ zeker mee moet nemen in de beoordeling van alle apparaten.

advies

Consumentenbond
    Beste mevrouw,

Zojuist heb ik u gesproken en aangegeven dat ik uw suggestie om bij het testen van producten ook eens te kijken naar bijvoorbeeld naar de klantenservice en technische ondersteuning van het bedrijf.

Ook hebben wij het stukje duurzaamheid besproken en via deze link komt u op onze website uit bij alles wat we tot op heden hebben over duurzaamheid.

In dit artikel staat kort beschreven hoe wij werken aan meer informatie over duurzaamheid in onze testen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik wens u een prettige dag.

Vriendelijk groet,

Consumentenbond

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?