Klacht Consumentenbond: valse voorlichting energieveiling

John boshamer

Ik heb meegedaan met de energie veiling van de consumentenbond. Hieruit is een aanbod gekomen. Van de consumentenbond mag je verwachten, daar ze zijn opgericht voor de belangen van de consument op te komen, dat dit een goed aanbod is. Nu blijkt dit aanbod zeer slecht. Dit wordt ook bevestigd door de medewerkers van de consumentenbond. Als je verhaal hierover wilt halen, krijg je als reactie, ja maar dan had u ons moeten bellen, dan hadden wij u verteld dat dit aanbod niet echt goed is en het veel goedkoper kan. Waarom is dit niet in de mail vermeld, die de mensen ontvingen over het aanbod? Ook zeggen u medewerkers dat zij veel klachten hierover krijgen maar er wordt wel bij gezegd, eigen schuld, je gaat toch niet zomaar akkoord met een aanbieding en wordt er een vergelijk gemaakt met commerciele bedrijven. Persoonlijk vind ik dit heel wat anders, je moet en mag verwachten dat de consumentenbond, de belangen van de consument behartigd en niet naar hun winst kijkt.

Ik wil dat de consumentenbond in overleg gaat met de NEM en zorgt dat de mensen die erin gestonken zijn met de veiling van de consumentenbond, over kunnen stappen binnen de NEM naar een voordeliger aanbieding, zoals er is van bijv. sloop de
crisis

Consumentenbond
    Geachte heer Boshamer,Het spijt ons te horen dat u geen goed aanbod heeft gekregen bij ons laatste energiecollectief. Zoals u aangeeft, zijn wij er voor het belang van de consument en streven wij naar de beste besparing. De besparing verschilt per veiling en is daarbij ook nog eens afhankelijk van de persoonlijke gegevens van de klant en omstandigheden in de markt. Voor een consument kan per veiling de besparing dan ook grote verschillen vertonen. Naast die besparing bieden wij een gemakkelijke manier van overstappen en controleert de Consumentenbond de energieleverancier op een aantal andere aspecten, zoals de dienstverlening (bijv. klantenservice). Jaarlijks stappen dan ook tienduizenden mensen via het energiecollectief van de Consumentenbond over, omdat zij op een gemakkelijke manier kunnen besparen. Daarnaast zijn er jaarlijks echter ook veel mensen die niet van het aanbod gebruik maken, omdat de besparing in de betreffende veiling niet goed voor ze uitpakt. De consument is dan ook niet verplicht om van het aanbod gebruik te maken.In uw geval kan de besparing via een andere veiling beter uitpakken. Maar wij kunnen in een e-mail niet zeggen dat het aanbod “niet echt goed is een veel goedkoper kan”, want dat is aan een individuele situatie gebonden. De medewerker die dit gemeld heeft, heeft dus niet correct gehandeld.In uw geval adviseer ik u om via de energievergelijker van de consumentenbond te kijken naar een beter passend aanbod. Het aanbod van het Energie Collectief staat namelijk vast en kan niet persoonlijk aangepast worden.Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,Ravindra Dubar
    Team Social Media
    John boshamer
    Geachte ravindra Dubar,Het heeft toch geen zin om te kijken naar de energievergelijker, ik kan toch niet onder mijn huidige slechte contract uit.

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?