Klacht Consumentenbond: Waarom bestaat Klachtenkompas als noch het bedrijf, noch Klachtenkompas reageert op een klacht?

BlauweKonijn#428

Wanneer ik een klacht indien via Klachtenkompas krijg ik van de betreffende organisatie geen enkele reactie, maar ook niet van Klachtenkompas of de Consumentenbond zelf wanneer ik daar om vraag.

Daarom maar een klacht over Klachtenkompas zelf

Ik hoor graag op welke wijze er een vervolg aan mijn initiële klacht gegeven kan worden.

Consumentenbond
    Geachte,

Dank voor uw bericht.

Wat vervelend te moeten vernemen dat u geen reactie heeft ontvangen op uw ingediende klacht.

Klachtenkompas is een initiatief en website van de Consumentenbond. Op het klachtenplatform kunnen gratis klachten over een bedrijf worden geplaatst, met de insteek dat samen met het bedrijf, constructief, naar een oplossing kan worden gezocht. Alle klachten worden openbaar gepubliceerd, zodat iedereen ziet of er klachten over bedrijven zijn en kan zien hoe de bedrijven omgaan met klachten.

Helaas kunnen wij een bedrijf niet verplichten deel te nemen. In sommige gevallen lukt het helaas niet om een bedrijf bereid te vinden zich aan te sluiten bij het Klachtenkompas, of om bedrijven actief deel te laten nemen. De klachten blijven wel openbaar, zodat andere consumenten de klachtafhandeling van een bedrijf kunnen bekijken.

Met een lidmaatschap bij de Consumentenbond zouden onze collega’s van de afdeling u nog kunnen adviseren over uw rechten bij bepaalde consumentenkwesties. Mocht u geen lid zijn, kunt u ook de pagina "Je goed recht" (https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies) eens bekijken. Via deze pagina vindt u handige informatie over uw rechten als consument.

Ik hoop u met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd en wens u nog een fijne dag.

Met vriendelijke groeten,

Consumentenbond

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?