Klacht Consumentenbond: YouTube video

Geachte Consumentenbond / Klachtencompas,

Er is een video geplaatst door de Consumentenbond
met als titel "Contactloos zakkenrollen tot duizenden euro's (Consumentenbond)"

Alhoewel deze video ook tips bevat hoe je dit kan voorkomen,
vind ik het niet echt een slimme set on zoiets te publiceren.
De echte kwaadwillende kunnen er ook wat mee doen.

Ik leef zelf van een uitkering. Ik heb het dus al niet breed.
En dit zou dus kunnen betekenen dat niet eens meer normaal over straat kan lopen met mijn bankpas in mijn zak zonder er iets van metaal of iets dergelijks omheen te doen.

Ik wil de Consumentenbond verzoeken deze video te verwijderen.

Verwijdering van de video

Consumentenbond
    Geachte heer Scholtes,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U uit uw zorgen over de YouTube video over 'Contactloos zakkenrollen tot duizenden euro's'. Graag geef ik u onze reactie hierop.

Wij kunnen ons uw reactie voorstellen maar deze video is bedoeld om mensen te waarschuwen tegen misbruik van hun bankpas en om banken aan te sporen de nodige maatregelen te nemen. In de praktijk is het voor zo ver wij weten nog niet voorgekomen dat er op deze manier misbruik van de rekening van iemand is gemaakt. Door op deze wijze de "lekken" in het beveiligingsnet rond een betaalrekening bloot te leggen hopen wij een discussie op gang te brengen die er toe zal leiden dat misbruik op de getoonde wijze niet meer voor kan komen.

Wij gaan dus helaas ook niet in op uw verzoek om de video van onze website te halen.Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ik wens u een prettige dag toe!

Priscilla Blok
    Klachtencoördinator
    Paul Scholtes
    Ik ben iemand die niet snel aggresief wordt maar met dit andwoord ben ik het niet eens. Weet wel dat ik er voor kan kiezen om een stap verder te gaan door het juridisch aan te gaan pakken.
    Het is immers altijd goed om een spreekwoordelijke "Plan B" te hebben. "Plan A" heeft namelijk geen effect gehad.
    Consumentenbond
    Geachte heer Scholtes,

Hartelijk bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het spijtig dat u zich niet kunt vinden in onze beslissing. Echter hechten wij dermate veel belang aan het waarschuwen van consumenten voor de risico’s van pinpas fraude, dat wij besloten hebben deze video-boodschap vooralsnog te laten staan.

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Klachtencoördinator
    Priscilla Blok
    Paul Scholtes
    Er valt blijkbaar niet te onderhandelen met de consumentenbond.
    Ik bedoel, waar hebben we het over?! Een verwijdering van een video?! Blijkbaar is dat TE veel gevraagd.

Paul Scholtes

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?