Opgelost door Consumentenbond: Zorgvergelijker 2016 is geheel niet betrouwbaar

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 144737
Gebruiker
GW
Datum
2 reacties

Details

Klacht

De zorgvergelijker is geheel niet betrouwbaar.Er staan zeer veel groene vinkjes bij "gecontracteerd" maar als je de zorgverzekeraar beldt of op hun eigen website kijkt blijkt dat er nog voor 2016 onderhandeld wordt, dus NIET gecontracteerd zoals op de zorgvergelijker.
Heel erg slordig daar ik de consumentenbond altijd vertrouw maar nu toch mijn twijfel heb.

Voorbeeld: Ditzo en de Bergmankliniek(en) staat gecontracteerd maar dit is valse voorlichting. Ditzo is in nog in onderhandeling (18-12-2015). Kan je toch op hoge kosten komen te staan als je deze zorgverzekering afsluit via de consumentenbond.
Staat niet alleen bij Ditzo verkeerd maar bij meerdere zorgverzekeringen "gecontracteerd" wat totaal niet klopt.

Ben gebeld op 21 dec 2015 door een medewerker van de consumentenbond met de mededeling dat ze de gegevens van de zorgverzekeraar zelf krijgen en het ondoenlijk is om alle aangeleverde gegevens van de zorgverzekeraars te controleren.

Gewenste oplossing

Als er niet gecontroleerd wordt op de aangeleverde gegevens (inzake " gecontracteerd" )
van de zorgverzekeraar meld dan duidelijk dat de aangeleverde gegevens van de zorgverzekeraar niet gecontroleerd zijn door de consumentenbond en de gebruikers dit moeten controleren bij de zorgverzekeraar.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    Consumentenbond
    Datum
    Geachte heer Willer,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht over de Zorgvergelijker.

    U heeft zojuist met mijn collega gesproken over uw klacht. Wij stellen het erg op prijs dat u ons hiervan op de hoogte heeft gesteld, zodat hier in de toekomst rekening mee gehouden kan worden.

    Ik wens u fijne feestdagen toe en een voorspoedig 2016!

    Met vriendelijke groet,

    Priscilla Blok
    Klachtencoördinator

  2. Auteur
    GW
    Datum
    Hoop dat het in de volgende zorgvergelijker 2017 is aangepast. Complimenten voor de snelle reactie van de consumentenbond. (wo, 23/12/2015 - 13:33)

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen