Klacht Consumind: klantonvriendelijke benadering

sad Niet opgelost
B. Geleijnse

Vandaag door Consumind telefonisch benaderd met een aanbod voor een lager energietarief. Na mij een aantal gegevens over mijn huidige verbruik en kosten gevaagd te hebben, vertelde de medewerker moj dat hij een lager tarief kon aanbieden. Hij bood daarbij aan, om als ik daarvoor toestemming gaf, de zaak in gang te zetten.
Het leek mij als consument, die met een aanbod benaderd wordt, niet meer dan normaal om aan de aanbieder te vragen een offerte te maken, waarin de telefonische informatie nog eens rustig nagelezen kon worden . In alle vrijheid zou ik dan kunnen beslissen.

Dat dit alleen maar kon in de vorm van een soort concept- contract verbaasde me , dat ik daarvoor privé gegevens als geboortedatum en rekeningnummer moest geven verbaasde me nog meer, maar ronduit verbijsterd was ik toen mij gevraagd werd om per telefoon een akkoord te geven op een samenvatting van het concept contract. Ik heb dit categorisch geweigerd , ondanks de bezweringen van uw medewerker dat dit alleen maar een interne procedure was en ik nergens aan vast zat. Intussen was wel de boodschap dat als ik weigerde, het contract -lees de gegevens, die ik eerst eens rustig wilde lezen- niet naar mij toegestuurd kon worden,

Vanuit het perspectief van de klant vind ik deze handelwijze niet acceptabel en lijkt mij deze moeilijk te verdedigen, Het lijkt mij redelijk om degene die iets aanbiedt te vragen dit aanbod op papier te zetten in de vorm van een offerte waarbij ik alle vrijheid houd om hierop al dan niet in te gaan. Ik ben niet anders gewend van leveranciers en aannemers. Ik krijg nu sterk de indruk, dat het doel van Consumind is zo snel mogelijk een contract te genereren ten koste van het faciliteren en informeren van de klant zodat deze een afgewogen beslissing kan nemen liever overslaat .
Het bedrijfsbelang domineert dan wel onaanvaardbaar het cliëntenbelang.

Deze procedure afschaffen en de klant de tijd en informatie -op-papier
bieden om te kunnen beslissen al dan niet in te gaan op het aanbod

Consumind
    Geachte heer Geleijnse,

Vervelend te lezen dat u ontevreden bent over de werkwijze van Consumind. Uw klacht heeft u via de e-mail en op Klacht.nl ook al ingestuurd. Voor een correcte afhandeling van uw klacht en vragen stel ik voor om te communiceren via 1 kanaal, de e-mail (daar wij daar al in gesprek zijn). Alvast bedankt.

de Consumind klantenservice.

B. Geleijnse

Ook een klacht indienen over Consumind?