Klacht Consumind: Privacy gevoelige info

hebjedatechtnodig

Gisteren werd ik opgebeld door Consumind. Gedurende het gesprek vroeg de medewerker om mijn geboortedatum omdat ik mijn gas/electra verbruik niet bij de hand had. Ik vertelde hem dat ik de relevantie van mijn geb. datum en verbruik niet zag. Hij vertelde mij dat met mijn geb. datum hij inzage kon krijgen in een database waarin de verbruiksgegevens te verkrijgen waren. Ik vind dit ontzettend bezwaarlijk indien dit mogelijk is en heb dit ook bij Eneco voorgelegd. Graag wil ik hier actie op ondernemen indien dit daadwerkelijk kan.

Nagaan of er inderdaad een mogelijkheid bestaat voor Consumind om gebruiksgegevens op te vragen in z.g. database

Consumind
    Geachte heer, mevrouw Govers,

Hartelijk dank voor uw bericht.
    Dit klopt, deze mogelijkheid is er. E
    Echter kan dit alleen met toestemming van de consument zelf.
    Hier vragen wij ook netjes om. In uw geval heeft u hiervoor geen toestemming gegeven en is uw verbruik ook niet opgehaald.

Indien consumenten hun verbruik niet weten of bij de hand hebben vragen wij toestemming om hun verbruik op te halen. Dit doen wij om een zo nauwkeurig mogelijke vergelijking/berekening te kunnen maken. Zodat de consument een eerlijk advies krijgt.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Klantenservice Consumind.

Ook een klacht indienen over Consumind?