Klacht ContrastEurope: Onzinnig hoge verzendkosten

P.A. Coppoolse

Onlangs heb ik bij het bedrijf ContrastEurope separaat bleekmiddel voor het bleken van mijn tanden besteld. Bij het afrekenen bij de kassa van de website werd gesteld dat ik € 16,90 ex BTW moest betalen. Vandaag ontving ik de bestelling en wat bleek: voor het verzenden van een klein doosje met spuiten bleekmiddel werd een flinke doos vol piepschuim gestuurd. Woog nog steeds niet veel, maar wel werden verzendkosten ten bedrage van € 10,99 ex BTW apart in rekening gebracht. Hierover werd tijdens de bestelprocedure niets gezegd. Na mijn klacht via de mail beriep men zich op de algemene voorwaarden (waarin staat dat vrachtkosten apart in rekening worden gebracht) en dat vervoer via transporteur DPD tot 1 kilo altijd dit bedrag kost.

Kan een bedrijf zomaar zo'n hoog bedrag aan verzendkosten in rekening brengen, zonder de hoogte van het bedrag vantevoren duidelijk aan te geven? Als ik de hoogte vantevoren had geweten had ik waarschijnlijk afgezien van bestelling en het bleekmiddel.

Retournering van een deel van de verzendkosten. Aanpassing van de website zodat eenieder voortaan vantevoren weet hoeveel verzendkosten er in rekening worden gebracht,

Wij vinden dat ContrastEurope hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ContrastEurope?