Opgelost door Coolblue.nl: €30 kostende dagdeel levering wordt niet nagekomen.

content Opgelost
Ruben

Bij het bestellen van een wasmachine bij CoolBlue, heb ik €30 extra betaald om daarmee een dagdeel voor de bezorging te kiezen. Ik koos voor zaterdagmiddag, tussen 12:00 - 17:00, zodat ik de ochtend nog zou hebben om de oude wasmachine schoon te maken, te ontkoppelen etc.

De volgende ochtend, tijdens mijn tere en warme momenten van welverdiende zaterdagochtendslaap (6:30), SMS-t CoolBlue me doodleuk wakker met de mededeling dat de wasmachine straks om 8:45 geleverd wordt.
Het contrast tussen het warme dons en de gedachte aan wasmachine-monteurs voor de deur brengt me in een dusdanige schok dat ik besluit de klantenservice te bellen om te melden dat CoolBlue een vergissing heeft gemaakt.

Helaas is de klantenservice pas bereikbaar vanaf 9:00: wat niet handig is als je als bedrijf al om 6:30 begint met het versturen van foutieve sms'jes naar je klanten.

Om 9:00 (enigszins wakker) nog een keer gebeld.
De (ook net wakkere?) medewerker biedt netjes zijn excuses aan voor de gemaakte fout.
Op mijn vraag of CoolBlue de wasmachine alsnog 's middags tussen 12:00 en 17:00 kan leveren conform de €30-kostende afspraak, volgt echter een resoluut "nee".
Na iets als een "helaas, het is niet anders", wordt er medegedeeld dat er op een andere dag een nieuwe afspraak gemaakt worden.
De koude zaterdagochtend-douche ervoer ik met dit telefoongesprek als geleverd.

In een poging de warme kraan open te draaien, biedt de service-medewerker €15 als een soort ongemak-vergoeding aan. Die €15 is als je erover nadenkt een lauw en slap gebaar.
Als klant heb ik namelijk bovenop de wasmachinekosten €30 éxtra betaald: puur en alleen voor een bezorging op een exact dagdeel van mijn zaterdag. Als CoolBlue vervolgens deze €30-kostende afspraak niet nakomt, is het dan niet normaal dat ik op zijn minst de kosten van die afspraak vergoed krijgt?

Het is nu 10:30 en ik ben alweer enigszins monter.
Met de vergoed gekregen €15 ga ik denk ik zo naar de wasserette. Ik moet namelijk nog twee dagen zonder wasmachine doen.
Bovendien wil ik me goed voorbereiden, want wie weet wat er maandagavond allemaal weer mis kan gaan met de levering.

Het liefst heb ik dat CoolBlue zijn leveringsbeloftes óf bijstelt, óf nakomt.

Coolblue.nl
    Beste Ruben,

Dank je wel voor het kenbaar maken van jouw klacht. Dit is geen fraai verhaal en is niet wat je van Coolblue mag verwachten. Daarvoor willen wij ten eerste ons excuus aanbieden.

Direct hebben wij jouw order erbij gepakt. Echt ontzettend balen, je kiest voor een tijdvak tegen betaling en wij doen vervolgens iets heel anders. Natuurlijk dien je het gehele bedrag van € 29,- retour te krijgen. We zijn onze belofte immers niet nagekomen. Direct zorgen wij ervoor dat het restant alsnog wordt overgemaakt.

Natuurlijk maken wij deze situatie ook intern bespreekbaar om herhaling te voorkomen.

Het spijt ons dat het zo gelopen is.

Coolblue

Ruben
Maandagavond na het beschreven incident, hebben drie vrolijke bezorgers de wasmachine geleverd. Momenteel spint en snort het apparaat vrolijk mijn wasgoed schoon. Het is prettig dat Coolblue in mijn specifieke geval alsnog alle extra bezorgkosten vergoedt. Het is echter te hopen dat Coolblue een dergelijke volledige vergoeding onderdeel maakt van haar standaard beleid; namelijk dat bij het niet nakomen van een €30-kostende dagdeel-bezorging direct de gehele €30 vergoed wordt. En dat dus niet (zoals in mijn geval) na een grondige openbare klachtmelding zoals ik er voor heb moeten doen.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?