Opgelost door Coolblue.nl: Alles voor een glimlach

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 164485
Gebruiker
M. Poot
Datum
4 reacties

Details

De klacht

- Bezorger PostNL weigert oude koelkast mee te nemen.
- 1ste reactie van klantenservice C’blue is zonder verdere toelichting meteen een kadobon van € 10 sturen. Voelt als afkopen.
- 2de reactie is dat ze geen tafelmodel koelkast mee terug nemen. Op hun site staat “als je wilt, nemen we je oude koelkast mee”.
- 3de reactie is dat ze, zonder overleg, een nieuwe afspraak plannen. Hiervoor moet je thuis zijn voor handtekening. Voor de aflevering hoefde dit niet?!
- 4de reactie we komen hem ophalen.
- Via t&t blijk ik zaterdagochtend de 5de klant te zijn. Helaas word gebeld : we komen niet meer.
- vervoerder Dynalogic geeft aan dat ze 35 klanten langs moesten, maar dat de bus na 4de adres al vol zat. Ik moest nieuwe afspraak maken.
- Na een mail krijg ik weer standaard mail met excuses en is, wederom zonder overleg een nieuwe afspraak gemaakt.
- Wil geen 3de dag thuis blijven. C’blue vraagt ‘een andere dag ‘ of ‘de ophaalafspraak annuleren’

De oplossing

Slogan van Coolblue is "Alles voor een glimlach", maar wanneer het mis gaat (wat kan gebeuren) dan reageren ze zo standaard, dat het een slogan zonder inhoud blijkt te zijn.

Zomaar een waardebon sturen is geen oplossing. Door eigen fouten je klanten verplichten om steeds weer vrij te nemen of dat de klant iets moet regelen zodat er iemand is ..... ook dat is geen oplossing.

Er zijn twee dingen die ik wil:
- een mooie bos bloemen voor m'n vrouw, want ik was niet om te genieten hierdoor.
- voor toekomstige klanten: dat Coolblue z'n procedure zo inricht dat in geval van excuses dit welgemeende excuses zijn. Wat merkbaar is in woord en gebaar/handelen.

4 reacties

  1. Auteur
    Coolblue.nl
    Datum
    Beste meneer Poot,

    Wij gaan uw klacht doorgeven aan ons bezorgingsteam. Deze zullen uw klacht in behandeling nemen en hier spoedig een reactie op geven.

    - Coolblue
  2. Auteur
    M. Poot
    Datum
    Teleurstellende reactie van de glimlachservice van Coolblue.
    In plaats van echt bij zich zelf te rade te gaan, wordt doorverwezen naar de bezorgservice.
    Daar zijn ook fouten gemaakt, maar heel veel daarvoor zijn bij Coolblue gemaakt.

    Klachten lezen, beoordelen en vervolgens gedacht vanuit de klant reageren schijnt een vak apart te zijn.

    Kortom opnieuw een valse glimlach!
  3. Auteur
    Coolblue.nl
    Datum
    Beste meneer Poot,

    Allereerst onze welgemeende excuses dat u niet de service heeft ontvangen die u van ons mag verwachten. We zien dat de oude koelkast inmiddels bij u is opgehaald. We zullen uw klacht nu verder intern zeker gaan gebruiken om de service te verbeteren. Want, zoals u al aangeeft, er zijn fouten gemaakt en hier moet zeker van geleerd worden. Ook geven we uw klacht door aan onze bezorgpartners zodat ook zij hun service kunnen verbeteren. We zijn met u eens dat een bloemetje hier op zeker op zijn plek is. Deze zullen we u dan ook toesturen.

    Nogmaals excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groeten,

    Coolblue
  4. Auteur
    M. Poot
    Datum
    Hartelijk dank voor het boeket bloemen voor mijn vrouw.
    En ik hoop dat dit voorval aanleiding is voor verbetering in uw klachtenafhandeling en bezorgservice.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M. Poot
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen