Klacht Coolblue.nl: Asus moederbord defect door fabricagefout half jaar buiten garantie niet vergoed door Coolbleu

Mason

2.5 jaar terug heb ik een laptop gekocht bij coolbleu. Het gaat om een Asus rog strix 752 gaming laptop. Deze heeft mij destijds 890.- euro gekost. Nou heb ik hem naar de coolbleu winkel gebracht ik Groningen. Daar hebben ze hem opgestuurd naar de asus reparateur en zijn ze erachter gekomen dat de moederbord defect is. Kosten om dit te laten maken zijn 642.22 euro waarvan Coolbleu 122.75 voor zijn rekening wil nemen en zij zich beroepen op de economische levensduur. Dat houd dus in dat ik een bedrag van 518.47 euro voor mijn eigen rekening moet nemen. Aangezien zij te kennen hebben gegeven dat het om een fabricagefout gaat vind ik dit bedrag veel te hoog ook omdat de laptop buiten mijn schuld om stuk is gegaan. Ik heb een Asus x71sl laptop uit 2009 en met zijn 10 jarige leeftijd werkt deze nog steeds naar behoren. Met dit bedrag van 518.47 kan ik bijna een andere nieuwe laptop kopen.

Ik wil dat Coolbleu de kosten vergoed voor de reparatie van mijn laptop. Aangezien het hier om een fabricagefout gaat en ik er niks aan kan doen dat mijn laptop kapot is gegaan.
Ik moet 518 euro betalen van de 643 euro kosten om mijn laptop te maken en coolbleu betaald maar 125 euro. Waardeloze service van coolbleu en Asus. Nooit weer een asus en coolbleu voor mij.

Coolblue.nl
    Beste meneer/mevrouw Tjeerdsma,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klachtenkompas.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat vervelend dat je laptop niet meer opstart. Wij volgen voor het vaststellen van de economische levensduur de richtlijnen van UNETO-VNI. Volgens deze richtlijnen valt je product inderdaad nog binnen de economische levensduur. Het gaat ook om een fabricagefout. Dit betekent niet dat de reparatie gratis door ons moet worden uitgevoerd. Buiten de 2 jaar garantie maar binnen de economische levensduur, mogen wij reparatiekosten rekenen.

Je hebt uitvoerig contact gehad met onze backoffice. Wij kunnen hier niets aan toevoegen.

Coolblue

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?