Klacht Coolblue.nl: Bedrijf maakt fout maar ipv oplossen verdienen zij extra!

happy Niet opgelost
L.M. Bouma

Mijn Acer laptop in de zelf aangeschafte hoes heb ik teruggestuurd naar Coolblue voor reparatie binnen garantietermijn. Deze was nog geen anderhalf jaar oud.

Bedrijf raakt zowel laptop als hoes kwijt. De laptop was destijds een aanbieding, beviel goed en werkte naar behoren: ik had geen nieuwe nodig. Er was slechts een klein technisch mankement.

Als oplossing biedt Coolblue mij het aankoopbedrag ad €200 retour met de mededeling dat deze alleen bij hen te besteden is waardoor ik voor een vergelijkbare laptop veel meer moet bijbetalen terwijl dit niet door mij gevraagd is en dus onnodig extra kosten geeft bovenop een situatie die het bedrijf veroorzaakt heeft en al erg vervelend is omdat ik weken wacht op iets en pas iets hoor als ik hier zelf na meer dan vier weken achter aan ga.

Na contacteren bedrijf moet ik weer wachten met een uiterste van 12 dagen en dan is het nog wachten tot Coolblue besloten heeft of zij als groot bedrijf zijnde wel een klacht wil oplossen die in feite betekent dat ze een bedrag van slechts enkele tientallen euro's zelf bij moet leggen. Jammerlijk onsportief in het oplossen. van zelf veroorzaakte problemen en alles voor een glimlach als er verkocht kan worden, erg scheve verhouding mijns inziens.

Ik heb aldus aangegeven niet met hun ' oplossing' akkoord te gaan, een vergelijkbare laptop te willen omdat als alles goed was gegaan ik überhaupt geen nieuwe laptop nodig had gehad.
Aangezien ik voor het aankoopbedrag van €200 geen nieuw apparaat heb en het bedrijf verantwoordelijk is voor deze klacht lijkt het me niet meer dan normaal dat zij de klacht oplossen, hun fout herstellen en accepteren dat dit onder bedrijfsrisico valt. De doorlooptermijn van vijf dagen mbt bericht op mijn klacht is verstreken en gezien het feit dat dit nu al bijna anderhalve maand duurt begin ik het een beetje zat te worden.

Ik wil graag per omgaande een correcte oplossing welke voorziet in een nette afhandeling van mijn klacht. Zoals aangegeven is de hoes waarin ik de laptop verzond helaas ook weg dus die zou ik ook graag vergoed krijgen.

Zoals aangegeven wil ik een vergelijkbare nieuwe laptop met meerkosten voor rekening bedrijf plus een bijpassende nieuwe hoes van het merk wat ik had.

Coolblue.nl
    Beste meneer/mevrouw Bouma,

Dank je wel voor het kenbaar maken van jouw onvrede. Via een andere review site hebben wij om jouw gegevens gevraagd.

Onze klachten afdeling is in afwachting van jouw e-mail met order nummer en toelichting.

Coolblue

L.M. Bouma
Het is erg jammer Coolblue dat helaas zo 'n benadering via klachtinstanties nodig is terwijl mij toegezegd is dat ik met een uiterste van vijf dagen een reactie zou krijgen. Dat was donderdag, het is nu di, termijn is dus eigenlijk al verstreken en mij is niet zo duidelijk waarom een klacht oplossen die zo duidelijk is en zo duidelijk in oorzaak bij het bedrijf ligt zoveel geduld en wachten van een klant vraagt... Een klacht die gaat over iets wat normaal en logisch zou zonder dat een klant daarom moet smeken...en laten we wel wezen hoe zou u het vinden als iemand iets van je kwijt maakt en je mag zelf daar kisten voor maken, los van het feit dat het kwijtraken nog bovenop andere factoren komt die het extra vervelend maken zoals een studie waar ik mij laptop voor nodig heb. Dat lijkt me de omgekeerde wereld ook qua logistieke afhandeling verdient dit geen schoonheidsprijs mijns inziens.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?