Klacht Coolblue.nl: Bestelfouten en problemen nummerportering conform wettelijke termijn.

# 196763
Joost

Bij Coolblue heb ik telefonisch een mobiel besteld.
Eerste bestelling is eenzijdig geannuleerd zonder opgaaf van reden.
Aansluitend telefonisch tweede bestelling geplaatst.

Voor levering aan mij persoonlijk moest ik gehele dag thuis blijven. Alleen tegen betaling van € 10,- kon ik een avond levering realiseren met tijdslot van drie uur.

Van Coolblue heb ik twee nota's ontvangen met verzoek tot betaling van de de door Coolblue eenzijdig geannuleerde bestelling en de nieuwe bestelling. Bijzondere zaak nota voor een geannuleerde bestelling.

Voor de nummerportering van een prepaid nummmer naar mobiel abonnement is nu een termijn van een maand opgegeven.
Volgens Consuwijzer moet mijn nieuwe (telefoon) aanbieder nummerportering binnen tien werkdagen regelen. Ik ga er vanuit dat Coolblue hiervoor zorg draagt uitgaande van de oorspronkelijke datum nummerportering.

Nummerportering binnen wettelijke termijn gerekend vanaf oorspronkelijk datum aanvraag nummerbehoud. Compensatie voor gemaakte fouten door Coolblue. Betere opvolging naar aanleiding van klachten.

Beste meneer Kool,

Bedankt voor uw review. We vinden het ontzettend vervelend om te lezen dat uw bestelling niet goed is afgerond. Dit is zeker niet de bedoeling. We begrijpen dat u twee nota's heeft ontvangen, terwijl u één bestelling had geplaatst en één bestelling was geannuleerd. Verder geeft u aan dat het niet helemaal goed gaat met de nummerportering. Kunt u een kleine toelichting en het ordernummer via Facebook of Whatsapp aan ons doorgeven? We helpen u graag verder.

Groeten,
    Joost
    Simyo hanteert geen opzegtermijn bij prepaid abonnement. Nummerportering dient volgens Consuwijzer binnen 10 dagen plaats te vinden. Betreft 19510498 Coolblue
    Beste meneer Kool,

Bedankt voor uw reactie. Wij zien dat er inmiddels telefonisch contact heeft plaatsgevonden tussen u en onze collega van de afdeling Abonnementen. Hij heeft de afspraken die jullie gemaakt hebben ook op schrift bevestigd, maar deze zullen wij hier nogmaals noteren:

"Bij het bestellen van uw toestel en abonnement heeft er een aaneenschakeling van miscommunicatie plaats gevonden.

Dit wil ik graag zo snel mogelijk voor u oplossen dus daarom gaan wij het volgende doen. Uw huidige abonnement wordt geannuleerd bij Tele2. Dit duurt gemiddeld drie dagen tot maximaal een week. Wij zullen daarna het nummerporteringsverzoek opnieuw indienen met een zo vroeg mogelijke nummerporteringsdatum. De nieuwe simkaart zult u via reguliere post van ons ontvangen.

Een compensatie in de vorm van een cadeaubon zal dan ook naar u worden verstuurd."

Wij hopen dat het hiermee alsnog opgelost kan worden en dat u snel kunt genieten van uw nieuwe abonnement. Mochten wij nog iets voor u kunnen betekenen hierin, horen wij dat natuurlijk graag.

Joost
    Nummerportering is nu vertraagd van 20 december naar 28 december. Ook heb ik de toegezegde compensatie niet ontvangen. Daarnaast lukt het Coolblue niet mij terug te bellen sinds gisteravond. Kortom fout op nieuwe fout.
    Coolblue.nl
    We zijn hier, inderdaad, mee bezig. De nummerportering en het aanmaken daarvan wordt door de provider gedaan. We nemen zo snel mogelijk contact met u op zodra duidelijk is wat er aan de hand is.
    Joost
    Tot nu toe verder nog geen bericht vernomen van Coolblue.
    Beste meneer Kool,

We zien in ons systeem staan dat u contact heeft opgenomen met onze klantenservice. We hebben het voor u nagekeken en zien dat onze collega's van de abonnementenafdeling morgen contact met u opnemen.

Indien u verdere vragen heeft zien we die graag tegemoet.

Met vriendelijk groet,
    Joost
    Uiteindelijk contact gehad met een medewerker abonnementenafdeling. Resultaat te late nummerportering blijft. Kleine compensatie ontvangen.

Wat ontbreekt is een structurele naleving wet en regelgeving m.b.t. nummerportering.
    Beste meneer Kool,

Goed om te weten dat het uiteindelijk wel is opgelost. Wij doen ons best om nummerportering zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Mocht je nog andere vragen hebben, schroom niet om contact met ons op te nemen.

Groeten,

Coolblue.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?