Klacht Coolblue.nl: Coolblu koelvriescombinatie zonder glimlach

Klachtnummer
# 298669
Gebruiker
Kesteren2018
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Koelvriescombinatie maakt lawaai. Aangekocht van coolblue in november 2017. Van Coolblue naar fabrikant naar monteur en zo weer terug. Niemand neemt verantwoordelijkheid. Oplossing kan pas na meer dan 7 dagen verholpen worden. Coolblue is degene met wie wij een koopovereenkomst hebben. Zij bieden garantie van 2 jaar. Voor een koelvriescombinatie is een termijn van een defect na minder dan 6 maanden, naar ons oordeel niet normaal. Een koelkast is vrij essentieel in een huishouden. Dat betekent een korte termijn oplossing. In dit geval het antwoord van Domest, dan trekt u de stekker er maar uit is niet klantvriendelijk en wenselijk lijkt mij. Service met een glimlach waar Coolblue voor staat is ver te zoeken. Ik vind vooral de klantenservice heel vriendelijk en correct. Echter zij doen niets. Leggen met name het probleem bij de fabrikant Domest in dit geval. Echter ik heb geen koopovereenkomst met Domest maar met Coolblue. Zij moeten dus ook met een oplossing komen.

De oplossing

Voor een apparaat als een koelkast vind ik dat wanneer de fabrikant dus in dit geval Domest niet de gewenste oplossing kan bieden. Coolblue dit moet oplosswen door het apparaat desnoods te vervangen.

1 reactie

  1. Auteur
    Coolblue.nl
    Datum
    Beste meneer van Kesteren,

    Naar aanleiding van het contact dat je hebt gehad met onze klantenservice, willen wij je het volgende melden:

    Wij kunnen ons enorm goed voorstellen dat het vervelend is dat je na een korte periode van 5 maanden al met een defecte koelkast zit. Wij snappen dan ook heel goed dat je het probleem zo snel mogelijk opgelost ziet worden. Helaas kunnen wij hierin niets extra's betekenen en hebben onze collega's van de klantenservice alle informatie gegeven die wij ook kunnen geven.

    De omstandigheden liggen bij de fabrikant vanwege het Paasweekend en goede vrijdag wellicht heel anders. Dit mag natuurlijk geen excuus zijn, maar buiten het feit dat het Pasen is, heeft de fabrikant normaal gesproken 7 werkdagen de tijd om een defect op te lossen. Aangezien wij ook niet eerder leveren dan dinsdag, kunnen wij je niet aan een snellere oplossing helpen.

    Met vriendelijke groet,
    Coolblue

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen