Klacht Coolblue.nl: Coolblue betaalt een annulering niet terug.

J.G.F.M. Fremeijer

Op 7-12-20 heb ik bij Coolblue een product (digitaal notebook) besteld. Vervolgens konden ze niet leveren en heb ik de bestelling geannuleerd. Op 10-12-20 heeft Coolblue dat bevestigd en mij beloofd het bedrag, €129,99, terug te storten op mijn creditcard. Vervolgens hebben ze dat niet gedaan en heb ik een veelvoud van emails hierover gestuurd. Telkens kreeg ik sorry te horen en als antwoord dat het binnen drie werkdagen geregeld zou zijn. Inmiddels zijn we twee maanden verder en krijg ik nu te horen dat het 7 dagen gaat duren vanwege hun administratieve procedures. Met Coolblue bellen is al maanden vrijwel niet mogelijk. De bekende "riedel", "het is drukker dan je van ons gewend bent etc" krijg je te horen. En dan heel lang wachten, geen mogelijkheid om in te spreken voor een terugbel verzoek. Tja, en dat "alles met een glimlach". Ik was altijd (al jarenlang) een Coolblue fan, maar nu dus echt niet meer.

Vandaag het bedrag terugbetalen.
Coolblue zegt dat ik mijn bankrekeningnummer niet doorgegeven heb. Dat is nonsens! Dat heb ik wel degelijk doorgegeven. Het probleem bij Coolblue is dat telkens iemand anders de klacht behandelt en de mailgeschiedenis niet leest. Overigens zou Coolblue in eerste instantie het bedrag terugstorten op mijn creditcard, waarmee ik ook betaald heb. Na lange tijd kreeg ik te horen dat het hun niet lukte om dit bedrag op mijn creditcard terug te storten, zeer vreemd. Toen heb ik al mijn bankrekeningnummer gegeven. Dit loopt al sinds 10 december, ruim twee maanden! Ook vandaag, 11 februari, heb ik mijn geld nog niet terug.

J.G.F.M. Fremeijer
    Ik heb geen enkele reactie van Coolblue op mijn klacht via klachten kompas gekregen en ze hebben nog steeds niet het bedrag teruggestort. Dit duurt al vanaf 10 december!
    Coolblue.nl
    Beste meneer/mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klachtenkompas.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Direct hebben wij alle gegevens erbij gepakt. Je hebt gelijk, dit verdient geen schoonheidsprijs. De terugbetaling van € 129,99 stond netjes gereserveerd op jouw account.

Het terug storten lukt ons niet omdat het bankrekenignummer de terug betaling niet accepteert. Onze klantenservice heeft meerdere malen om het juiste rekeningnummer gevraagd. Je geeft hier geen antwoord op.

Zonder het juiste bankrekeningnummer kunnen wij de terug betaling niet in orde maken. Sorry!

Coolblue

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?