Klacht Coolblue.nl: Coolblue doet omslachtig over de reparatie van een accessoire van een fietstrailer

content Opgelost
RoxanneFlynn

Ik heb dit jaar een thule fiets trailer (om te turnen tot buggy) bij Coolblue aangeschaft, voor dagelijks vervoer voor mijn zoontje en ter vervanging voor de auto die wij niet hebben. Echter ondervonden de loskoppelbare buggywielen na een aantal maanden zich aan hevige slijtage onder normaal gebruik. Op de website van thule staat vermeld dat de dealer (in dit geval Coolblue) reserveonderdelen kunnen bestellen.

Contact opgenomen met Coolblue en zij willen dat ik de hele wagen retour stuur voor reparatie terwijl de willen als reserveonderdelen los te bestellen zijn. Hoop heen en weer gemail. Mijn situatie uitgelegd, en dat er geen mogelijkheden zijn om zoon groot pakket te maken en op te sturen, en op het postkantoor te krijgen. En uiteindelijk medewerker gesproken die het goed vond om alleen de wielen te retourneren. Toen de wielen er waren zij de reparateur al snel de hele wagen nodig te hebben. Erg omslachtig. Dan krijg ik een mail met excuses dat ze het met alleen die wielen gaan proberen, om vervolgens weer een mail te krijgen dat Coolblue de hele wagen nodig heeft. Ondanks het snelle en nette contact en handeling van Coolblue vind ik dit een enorme teleurstelling. Hoe moeilijk kan het zijn om nieuwe reserve wielen te bestellen? Dit zou mijn gewenste oplossing zijn.

Dit zou dan betekenen als bijv de afstandbediening van een televisie bijvoorbeeld kapot is dat je de voor reparatie ook je televisie moet retourneren aan Coolblue.

Nieuwe reserve wielen bestellen bij thule en deze naar mij opsturen als Coolblue de wielen heeft bekeken en het eens is over de slijtage.

Coolblue.nl
    Hallo Roxanne,

Bedankt het schrijven van jouw review op KlachtenKompas. Het is natuurlijk ontzettend onhandig wanneer je de gehele kinderfietskar dient te retourneren. Je hebt eerst een akkoord ontvangen voor het retourneren van de wielen. Hierbij hebben wij vermeld dat de aanvraag voor een volledige retour van het product nog steeds mogelijk is.

In het magazijn hebben wij geen andere exemplaren meer op voorraad waardoor wij jou meteen kunnen voorzien van de reserve wielen. Daarnaast zal dit model ook niet meer via Coolblue worden verkocht. Gisteren heb je ons laten weten dat de fabrikant Thule de reserve wielen los verkoopt.

Onze collega heeft direct een nieuw verzoek ingediend om te kijken of wij de wielen alsnog kunnen naleveren. Dit verzoek staat op dit moment nog open. Wederom kunnen wij nog niet toezeggen of een nalevering zal lukken. Zodra de desbetreffende afdeling jouw verzoek nogmaals in behandeling heeft genomen, kun je een terugkoppeling verwachten. Voor nu adviseren wij jou om de reactie af te wachten.

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons vooral weten. We zijn elke dag telefonisch bereikbaar tot 23.59 uur. Daarnaast zijn we ook per e-mail bereikbaar en via alle Social Media kanalen!

Coolblue
    Beste Coolblue,

Allereerst nogmaals lof voor de snelle antwoorden, uiterst vriendelijk personeel en snelle afhandeling (al is het laatste snel maar in dit geval niet geheel correct). Natuurlijk wilt u het oplossen en zit uw team erachter aan, al vraagt u mij als klant het onmogelijke, waardoor het lijkt dat u toch iets minder uw best doet.
    Ik ben een groot fan van uw winkel en heb meerdere aankopen al gedaan naar volle tevredenheid.

Echter heb ik aangegeven in het contact met uw medewerkers, nadat mij was verteld dat gehele retour tot een mogelijkheid blijft, dat een volledige retour niet tot een mogelijkheid behoorde "even alle redenen buiten beschouwing laten".

In uw antwoord kan ik nog steeds geen concreet antwoord vinden waarom de gehele kar geretourneerd moeten worden. Dit was de mening van uw reparateur, niet van de fabrikant, die absoluut niet moeilijk doen o losse onderdelen te sturen onder garantie (dit moet geven zij aan via de verkopende partij, dat wel , maar dat bent u Coolblue)
    De wielen kunnen er met 1 klik op en er weer af, zo tover je de kar met 1 druk op de knop van fiets trailer naar buggy (fantastisch systeem).

Om het af te ronden, ik heb goed nieuws, niet van Coolblue maar van Thule, ik heb hun kopieen gestuurd van ons moeizame email verkeer, zij hebben hier hun mening over geuit, en gaan mij zelf hoogstpersoonlijk nieuwe buggywielen sturen onder de garantie, zodat ik de kar spoedig weer kan gebruiken. Ik zal dit doormailen aan uw team, en hopelijk de oude buggywielen retour te ontvangen

Ik adviseer u bij fabrikanten na te gaan of er onderdelen los te verkrijgbaar zijn.
    Verder is alles dik in orde bij u kan ik zeggen uit collopige ervaring.

Bedankt, graag tot ziens met volgende keer hopelijk een andere afloop

Groet

RoxanneFlynn
Uiteindelijke oplossing opgelost door fabrikant