Klacht Coolblue.nl: Coolblue geeft NAW en telefoonnummer, bankrekeningnummer door aan derden.

Erwin

Bij Coolblue is er door mij een aantal keren een bestelling gedaan en kort na elke bestelling werd ik gebeld door een bedrijf dat al mijn gegevens wist ja zelf mijn bankrekening nummer en deze mensen wilde mij iets verkopen bv waardecheques en deze bedrijven bleven maar bellen. Toen het mij te veel werd heb ik gevraagd of ze wilden stoppen met bellen en hoe ze aan mijn privé gegevens kwamen mij werd medegedeeld dat dit verstrekt werd door Coolblue deed ik bij Coolblue weer een bestelling dan kreeg ik weer met het zelfde te maken en werd mij verteld dat dit was naar aanleiding van een pakketje. 2 keer heb ik dit telefonisch bij Coolblue neergelegd maar dit bedrijf zegt geen zaken te doen met dit soort bedrijven, ik zou een lek in mijn pc software hebben werd mij medegedeeld door een Coolblue medewerker.
De medewerker vroeg nog of hij nog iets voor mij kon doen, ik zij je mag mij uitschrijven als klant omdat ik niet wil dat mijn privé gegevens bij derden komen te liggen.

Ik wil niet dat Coolblue mijn privé gegevens bij andere bedrijven onderbrengt zonder mijn toestemming.

Beste meneer Hietbrink,

Wat ontzettend vervelend dat u na aanschaf bij ons telefonisch wordt lastig gevallen door derden. Het bevreemdt ons dat de derde partij aangeeft dat Coolblue de gegevens verstrekt heeft. Dit is namelijk een pertinente leugen. Coolblue deelt zeer zeker geen persoonlijke gegevens van klanten met derden. We nemen deze klacht dan ook hoog op en zouden graag van u wie u gebeld heeft. Als u zoveel mogelijk informatie over de telefoontjes voor ons heeft, dan kunnen wij uitzoeken wat hier gebeurd is en deze praktijken een halt toe roepen.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Coolblue.
    Erwin
    Bij de eerst volgende keer dat ik door dit bedrijf gebeld word, zal ik zo veel mogelijk informatie proberen te winnen.
    Ze bellen met nr onbekend en alleen als ik bij Coolblue iets bestel.

E.
    Beste meneer Heitbrink,

Bedankt voor uw medewerking. We wachten de informatie af. Ook zullen we natuurlijk ogen en oren open houden voor soortgelijke klachten.

Erwin
    Er werd net om 12:12 weer gebeld door dit bedrijf weer nummer onbekend, kreeg een vrouw aan de lijn die mij een gratis hotel overnachting aan bood en ik zou ook een gratis pakket toegezonden krijgen.
    Toen ik de vrouw aansprak over hoe zij aan mijn gegevens kwam zij ze dat er 25 bedrijven aangemeld waren mediamarkt, AH enz van welk bedrijf mijn gegevens kwamen kon zij niet zeggen.
    Ik vroeg of ze ook een website hadden zij zij dat ik het volgende moest intikken op google kadoboncashback.

Beste meneer Hietbrink,

Bedankt voor het doorgeven van de informatie. Zoals al eerder aangegeven, geven wij nooit onze vertrouwelijke klantgegevens door aan derden. Partijen die dit beweren zijn dus met andere woorden oplichters. We willen u dan ook aanraden om vooral niet in te gaan op de aanbiedingen die dit bedrijf u doet. Zelf zullen we alert blijven op melding zoals de uwe om dit in de toekomst snel een halt toe te kunnen roepen.

We kunnen ons goed voorstellen dat het zeer vervelend is dat u ongevraagd door dit bedrijf wordt lastig gevallen. U kunt aan het bedrijf vragen om inzage in uw gegevens en de herkomst hiervan. Ook kunt u verwijdering van uw gegevens eisen. Meer informatie hierover kunt u hier vinden:

We hopen dat u snel niet meer wordt lastig gevallen.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Beste coolblue
    De vraag is hoe weten oplichters dat ik iets bij u bestelt heb?
    Dit bedrijf deelde mij mee dat ze belde naar aanleiding van een pakketje.
    In het eerste telefoongesprek zij een mevrouw, bent u die woont u daar en is dit uw bankrekeningnummer.
    in een later telefoongesprek werd er bevestigt dat coolblue die informatie door gaf.
    De combinatie Pakketje, NAW, telefoonnr,bankrekeningnr daar kunnen ook criminelen niet zo maar achter komen.

Erwin
    Hoe wisten deze oplichter dat er een pakketje bij mij was bezorgt?
    Het bellen stopte omdat ik steeds vroeg of ze op wilde houden mij lastig te vallen, maar deed ik weer een bestelling bij Coolblue begon dat bedrijf weer met bellen naar aanleiding van een pakketje.
    Dat is voor mij dan wel heel verdacht.
    Dit bedrijf geeft zelf geen informatie en wil je niet meer gebeld worden dan kun je het bel me niet na het gesprek inspreken maar dat krijg ik dus niet en wordt de verbinding verbroken.
    Erwin
    Op de website van Radar is dit bedrijf bekend onder de naam FinalDealz en dit bedrijf kan zo maar 49.95 van mij bankrekening halen daar zit ik dus niet op te wachten.
    Ik zou dus wel eens willen weten wie er weet dat er een pakketje is verstuurd en daar dan ook mijn Bankrekening aan koppelt dat moet niet zo moeilijk uit te zoeken zijn.

E.

Erwin
    Zoals ik hieronder ook al heb aangegeven doe ik een bestelling bij u zo ook de laatste bestelling waar het pakketje 12 mei werd bezorgd begint dit bedrijf weer te bellen op 18 mei naar aanleiding van een pakketje.
    Dus is een logische vraag hoe wisten zij dat ik een pakketje had ontvangen?
    Beste meneer Hietbrink,

We kunnen helaas niet verklaren hoe de beller weet dat u besteld hebt. Wij doen geen zaken met het bedrijf Finaldealz. Zij hebben uw gegevens dan ook zeer zeker niet van ons ontvangen. Helaas kunnen we niks anders dan ons vorige advies herhalen. U kunt aan het bedrijf vragen om inzage in uw gegevens en de herkomst hiervan en ook de verwijdering van uw gegevens eisen.

Wij blijven natuurlijk zelf ook waakzaam, aangezien dit soort praktijken natuurlijk vervelend zijn voor onze klanten en daarmee onze goede naam aantasten. Mocht het bedrijf inderdaad zomaar een bedrag van uw rekening afschrijven, dan is het beste wat u kan doen dit bedrag direct storneren. Uw bank zal de afschrijving dan ongedaan maken. Helaas is er verder op dit moment niks wat we voor u kunnen doen. Hopelijk kunt u deze praktijken snel een halt toe roepen. We wensen u hier veel succes bij.

Coolblue

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?