Klacht Coolblue.nl: Coolblue komt schriftelijke afspraak niet na en weigert garantie

# 619460
Gebruiker1626154295

Na 1 jaar en 10 maanden is mijn smartwatch stukgegaan terwijl ik op reis was. Hij laadt niet meer op. Dit heb ik toen meteen gemeld bij Coolblue. Ook heb ik ze laten weten dat ik de smartwatch pas later op kon sturen omdat ik in het buitenland zat.

Via whatsapp heb ik contact gehad met de klantenservice (ik heb alle correspondentie nog). Hierbij is de afspraak gemaakt dat dat ik de smartwatch bij terugkomst terug kon sturen.

Eenmaal thuis kwam ik er helaas achter dat de afspraken die gemaakt worden bij Coolblue niks waard zijn.

Nadat ik de smartwatch had opgestuurd, kreeg ik een mail dat het buiten de garantieperiode valt. Na contact via whatsapp werd nogmaals bevestigd dat de oude afspraak staat, maar dat er iets aan de kant van Coolblue misging.

Nog een paar dagen later kreeg ik een mail dat het horloge terug werd gestuurd zonder reparatie. Dit was dus niet wat was afgesproken.

Meermaals contact met de klantenservice mocht helaas niet baten. De gemaakte (die schriftelijk terug te vinden is op whatsapp) doet Coolblue nu af als "miscommunicatie" en ze houden vast aan het standpunt dat 2 jaar en 1 week te laat is voor garantie, ook al is het defect 2 maanden eerder gemeld.

Naast dus het breken van afspraken is er nog iets mis met het standpunt van Coolblue.

De ACM zegt namelijk het volgende over het garantietermijn: "...In onze wet staat namelijk dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Dat is per product anders. En dat kan korter of langer zijn dan 2 jaar. Het hangt af van alle eigenschappen van uw eigen product. Gaat uw product eerder kapot dan u mocht verwachten? En hebt u het normaal gebruikt? Dan hebt u volgens de wet recht op reparatie of vervanging. Geef niet gelijk op als de verkoper zegt dat u geen garantie (meer) hebt. Want u hebt ook wettelijke garantie. De verkoper is namelijk wettelijk verplicht uw product gratis te repareren of vervangen als het niet goed is."

Ik heb de smartwatch normaal gebruikt en nu laadt deze niet meer op en is die dus onbruikbaar. Zelfs als er wordt uitgegaan van het moment dat ik de smartwatch kon versturen (na 2 jaar en 1 week), vraag ik me af hoe Coolblue vol wil blijven houden dat je er wel redelijkerwijs van uit kan gaan dat een product 2 jaar meegaat, maar niet 2 jaar en 1 week.

Dit klopt dus van geen kant en ik ben dus ook zeer teleurgesteld in Coolblue.
Leuk die slogan dat ze alles met een glimlach doen, maar deze klantenservice is echt om te huilen.

Ik vraag om iets heel simpels: kom de (schriftelijk gemaakte) afspraak na.
Volg daarnaast gewoon de wet en verleen wettelijke garantie aangezien de smartwatch bij normaal gebruik eerder is stuk gegaan dan verwacht kan worden.
Coolblue verwijst naar een oude mail, die juist een aanleiding is voor deze klacht. De moeite die ik steek om het probleem duidelijk uiteen te zetten wordt volledig genegeerd. Nu maar door naar de Thuiswinkel Geschillencommissie, hopelijk hebben die wel het fatsoen om de klacht te lezen.

Coolblue.nl
    Beste meneer/mevrouw,

Dank je wel voor het kenbaar maken van jouw onvrede. Natuurlijk vervelend als het anders loopt dan verwacht.

Ondertussen heb je contact gehad met onze backoffice en is uitgelegd waarom Fitbit geen garantie meer verleend.

Sorry!

Met vriendelijke groet, Coolblue

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?