Opgelost door Coolblue.nl: Coolblue komt zijn afspraken niet na

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 489029
Gebruiker
hzandvoo
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mijn Apple iMac Pro 27" werkt niet meer, op 19 september 2020 voor reparatie afgeleverd bij Coolblue in Rotterdam (valt nog onder 2-jarige garantie van Coolblue). Bericht ontvangen dat op 21 september 2020 de Apple iMac Pro 27" is opgestuurd naar de reparateur. Sindsdien talloze malen in contact gehad met Coolblue’s klantenservice. Het bericht is constant hetzelfde we zijn bezig, u hoort van ons. Op mijn vraag om een verwachte einddatum aan te geven wordt aangegeven dat zij daar niet toe instaat zijn. De reparateur is aan zet en daar kunnen ze geen invloed op uitoefenen.

Reparatie dient binnen een redelijke termijn plaatsvinden en met zo min mogelijk overlast. De gebruikelijke termijnen van Coolblue zijn al ruimschoots overschreden (we zijn nu bijna 5 weken onderweg) en er is nog steeds geen uitzicht op een einddatum. De overlast is groot, ik heb niet voor niks een professionele iMac Pro gekocht.

Coolblue komt zijn afspraken niet na, ze zijn niet instaat de reparatie binnen een redelijke termijn uit te voeren en daar heb ik veel overlast van.

De oplossing

Ik wil dat op zeer korte termijn de reparatie van mijn Apple iMac Pro 27" wordt afgerond en als dat niet kan wil ik mijn aankoopbedrag terug.

3 reacties

  1. Auteur
    hzandvoo
    Datum
    Geen bericht ontvangen van Coolblue op mijn klacht
  2. Auteur
    hzandvoo
    Datum
    Vrijdag 30 oktober 2020 16:04 nog steeds geen reactie van Coolblue ondanks toezegging helpmedewerker op 27 oktober jl dat ik uiterlijk vrijdag 30 oktober 2020 nader bericht zou ontvangen.
  3. Auteur
    Coolblue.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer/mevrouw,

    Bedankt voor het schrijven van jouw review op klachtenkompas.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

    Wat een ontzettend vervelende situatie. Wij begrijpen dat je baalt, dat doen wij ook. Gelukkig hebben we goed nieuws. Jouw MacBook is onderweg naar jou.

    Met vriendelijke groet,
    Coolblue

Uiteindelijke oplossing

Auteur
hzandvoo
Datum
Uiteindelijke oplossing
iMac Pro is inmiddels gerepareerd. Alle medewerkers Coolblue zeer vriendelijk. Systemen en procedures moeten bij Coolblue worden aangepast. Als er iets fout gaat in het begin van de keten, lukt het zeer moeizaam het probleem op te lossen. Telefonische bereikbaarheid bij Coolblue was altijd uitstekend, dat is nu niet goed op orde. Mijn gemiddelde wachttijd was ca 30 minuten. Op emails wordt wel redelijk snel geantwoord, zij het meestal met een standaard reactie.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen