Klacht Coolblue.nl: Coolblue probeert onder de garantie uit te komen

Status
happy Niet opgelost
Klachtnummer
# 256281
Gebruiker
darkdante
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Een ontwikkel telefoon, die zeer zuinig gebruikt is en niets mis mee was, stopte er opeens me. Op internet is het een bekend hardware probleem, 1000en mensen praten hierover op verschillende fora (bv reddit: https://www.reddit.com/r/nexus5x/comments/5l66de/bootloop_megathread_20/). LG geeft het toe: http://www.digitaltrends.com/mobile/nexus-5x-lg-refunds/

Nu heb ik hem, binnen de garantie, naar cooblue gestuurd. Deze zegt dat het niet onder de garantie valt 'Aan gewerkt door derden'. Dit is niet het geval, deze telefoon is nog nooit aangeraakt door iemand anders dan ik, laat staan een derde bedrijf. Nu moet ik €135 betalen voor de reparatie OF €40 om hem terug te krijgen. Pure chantage

De oplossing

Zoals LG zelf zegt, is dit een bekend probleem en wil ik een gerepareerde telefoon of een volledige vergoeding van mijn aankoopbedrag.

2 reacties

  1. Auteur
    Coolblue.nl
    Datum
    Beste meneer of mevrouw De Boer,

    Bedankt voor uw review en voor de tijd die u heeft genomen om ons te voorzien van feedback. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het toestel wat u heeft opgestuurd voor reparatie, door onze specialisten is beoordeeld en besloten is dat het euvel niet binnen de garantie valt. We begrijpen volkomen dat u dit geen fijne situatie vindt. We willen dit graag voor u nakijken en kijken wat de mogelijkheden zijn. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw ordernummer van de bestelling naar ons toe te mailen? U kunt hiervoor het volgende mailadres gebruiken: geenglimlach@coolblue.nl. Alvast bedankt voor de medewerking en we zien uw reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,
    Coolblue
  2. Auteur
    darkdante
    Datum
    Na een paar mails heeft Coolblue gezegd dat ze de kosten op zich nemen en dat ik de offerte mag verscheuren. Super fijn dat Coolblue dit heeft gedaan en dat ik (hopelijk) binnenkort mijn telefoon weer kan gebruiken.

    Het reparatie bedrijf (DynaFix) blijft een slecht bedrijf, met twijfelachtige bedrijfs processen. Daarom verdiend Coolblue de lof, omdat ze goed ertussen zijn gestapt. Dus nogmaals bedankt. Hopelijk word het reparatie bedrijf nog aangesproken op zijn frauduleuze gedrag en hebben mensen in de toekomst geen last meer van dit bedrijf.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
darkdante
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is aangeboden om de telefoon te repareren, maar dat is (bijna 2 maanden later) nog steeds niet gebeurd
Status
niet opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen