Opgelost door Coolblue.nl: Coolblue stuurt een prijsopgave voor een laptop die nog onder de garantie valt.

content Opgelost
rbuns

Tijdens het openklappen van het laptopscherm kwam de onderkant van het beeldscherm (glas) tegen de linkerhoek van de behuizing aan. Dit probleem ontstond uit het niets. Mijn vriendin was op de laptop aan het werk, en had de laptop hiervoor al een paar keer, probleemloos, open en dicht gedaan.

Ik wist dat hierdoor het scherm uiteindelijk zou gaan breken, en ben dan ook direct naar de winkel van coolblue in Utrecht gereden.

Hier liet ik het probleem aan 1 van de medewerkers zien, en toen barste het scherm inderdaad. De laptop is nog geen 6 maanden oud, en er is altijd heel voorzichtig mee omgegaan. Het heeft altijd in een goede beschermhoes gezeten, en het is nooit gevallen of iets. (werd ook bevestigd door de medewerker in een coolblue store.)

Het probleem zelf was volgens de medewerker iets wat hij zelf ook bizar vond, hij merkte ook op dat het leek alsof het display aan de linkerkant verder naar voren stond dan de rechterkant. De medewerker in de winkel gaf ook aan dat hij geen sporen van valpartijen etc kon zien, en heeft zelfs in de beschrijving van de klacht verwerkt dat de laptop in keurige staat was en er tiptop uitzag.

Nu krijg ik net tot mijn verbazing een prijsopgave van 280 euro voor de reparatiekosten opgestuurd. Hier heb ik problemen mee;

Ten eerste wordt het probleem verkeerd omschreven. Er staat dat het mankement een 'gebroken display' is, dit was niet probleem. Het probleem was de botsing van het scherm tegen de onderkant van de behuizing, het gebroken scherm is hier een gevolg van. Dat de 'expert' dit zo beschrijft, doet mij twijfelen aan de kennis van deze expert, en doet het overkomen alsof de aard van de klacht niet heel serieus wordt genomen.

Ten tweede, dat de reparatie van een laptop dat nog geen halfjaar oud is 280 euro moet kosten, terwijl aankoopprijs van het apparaat 1100 euro was, is echt bizar. 1/4e van de aankoopprijs vragen voor iets dat kapot is buiten onze schuld om. Eerlijk gezegd ging ik er vanuit dat het gewoon onder de garantie zou vallen.

De klacht serieus neemt, en het niet doet overkomen als een 'stomme klant die onvoorzichtig met zijn laptop is omgegaan'. Verklaard waarom dit gebrek niet onder de garantie valt, als het overduidelijk is dat dit geen fout door eigen gebruik is.

De prijsopgave van 280 euro verklaard, deze schermen zijn lang niet zo duur.

Coolblue.nl
    Beste meneer Bunschoten,

Dank je wel voor je review. Wij begrijpen dat je baalt van een prijsopgave. Daar wordt niemand blij van. Wij hebben daarom direct alle gegevens erbij gepakt. Tijdens de intake van jouw laptop is besproken dat er een prijsopgave kon komen.

Je bent hiermee akkoord gegaan. Wellicht zit de schrik in de hoogte van de prijsopgave. Helaas kunnen wij daar niets aan veranderen. Breuk valt niet onder de fabrieksgarantie.

Wij ontvangen graag de prijsopgave retour met daarom jouw keuze.

Coolblue

rbuns
Laptap was niet goed gerepareerd na 1e reparatie, laptop is voor een 2e keer opgestuurd ter reparatie. Wederom was de laptop niet gerepareerd. Hierna heeft CoolBlue het aankoopbedrag als tegoedbon teruggegeven zodat wij een nieuwe laptop kunnen kopen. Lang proces, maar uiteindelijk goed opgelost.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?