Klacht Coolblue.nl: Coolblue weigert reparatie te vergoeden voor al na minder 5 jr wasdroogcombi Samsung afgeschreven

* januari 2018 Ecobubble wasdroogcombi van Samsung gekocht
* product is door mij netjes onderhouden en gebruikt volgens het boekje .
* al gauw problemen met oa stofafvoer . onder garantie hersteld
* droogfunctie deed het geleidelijk minder goed. ook dit bleek door stof in het apparaat te komen . enkel voor stof weghalen in onderdeel binnen in de machine 144 betaald aan Servilux . Buiten de fabrieksgarantie is volgens Coolblue alles voor rekening van de klant. Ik ben nooit geïnformeerd over mijn recht op wettelijke garantie!
* minder dan 3 maanden later is de machine onbruikbaar verklaard door schade veroorzaakt door een loszittend contragewicht.
* De machine heeft onterecht geen fout code aangegeven voor dat probleem
* uit een rondgang op internet blijkt dat veel gebruikers wereldwijd exact !! dezelfde problemen ervaren met deze productserie ver voor het einde van de verwachte levensduur
* volgens Samsung heeft Coolblue dit product geïmporteerd via tussenhandelaren, en was het niet voor de Nederlandse markt bestemd, waar oa andere kwaliteitseisen gelden. Ik ben hier voor de aankoop niet over geïnformeerd door Coolblue .

herstel op kosten van Coolblue en tegemoetkoming kosten eerdere reparatie

Vanwege
* ondeugdelijk product / fabricagefouten
* defecten ver binnen eind verwachte wettelijke levensduur
* geen informatie voor aankoop over product ongeschikt voor Nederlandse markt en implicaties daarvan

Coolblue.nl is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?