Klacht Coolblue.nl: De reparatie van mijn Nexus aan een defect moederbord is niet mogelijk door een kras op het scherm
Details
Klacht
De reparatie van mijn LG Nexus 5x blijkt niet mogelijk te zijn doordat er een deelreparatie zou moeten worden uitgevoerd. Nadat mijn mobiel ongeveer 2 maanden geleden gerepareerd was door de inmiddels berucht bootloop, bleek dit keer weer het moederbord defect te zijn. Wederom heb ik mijn mobiel ter reparatie aangeboden omdat de telefoon nog binnen de garantietermijn valt. Door een krasje op het scherm wil Coolblue nu niet langer de smartphone repareren. Het defect in het moederbord is een fabricagefout en staat los van de kras op mijn scherm.De mail die ik van Coolblue kreeg voelde alles behalve goed. Ik verwachtte dat mijn mobiel gemaakt zou worden, maar kreeg te horen dat ik 14 dagen de tijd had om te beslissen of ik 39,95 wil betalen om mijn mobiel (ongerepareerd) terug te krijgen, of dat deze (anders) vernietigd zal worden.
De reden om een toestel, 1) waar nog de garantie op zit, 2) dat niet één, maar twee keer in korte tijd kapot is gegaan, en 3) waarvan bekend is dat er een ontwerpfout in dit model zit, te verhalen op een kras in het scherm is naar mijn inziens zeer onterecht.
Gewenste oplossing
Ik wil dat Cooblue haar verantwoordelijkheid neemt en niet langer het repareren van een fabricagefout afschuift op de kras in het scherm van de telefoon, een alledaags gebruiksvoorwerp.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.