Klacht Coolblue.nl: De reparatie van mijn Nexus aan een defect moederbord is niet mogelijk door een kras op het scherm

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 326866
Gebruiker
Ronde5
Datum
1 reactie

Details

Klacht

De reparatie van mijn LG Nexus 5x blijkt niet mogelijk te zijn doordat er een deelreparatie zou moeten worden uitgevoerd. Nadat mijn mobiel ongeveer 2 maanden geleden gerepareerd was door de inmiddels berucht bootloop, bleek dit keer weer het moederbord defect te zijn. Wederom heb ik mijn mobiel ter reparatie aangeboden omdat de telefoon nog binnen de garantietermijn valt. Door een krasje op het scherm wil Coolblue nu niet langer de smartphone repareren. Het defect in het moederbord is een fabricagefout en staat los van de kras op mijn scherm.

De mail die ik van Coolblue kreeg voelde alles behalve goed. Ik verwachtte dat mijn mobiel gemaakt zou worden, maar kreeg te horen dat ik 14 dagen de tijd had om te beslissen of ik 39,95 wil betalen om mijn mobiel (ongerepareerd) terug te krijgen, of dat deze (anders) vernietigd zal worden.

De reden om een toestel, 1) waar nog de garantie op zit, 2) dat niet één, maar twee keer in korte tijd kapot is gegaan, en 3) waarvan bekend is dat er een ontwerpfout in dit model zit, te verhalen op een kras in het scherm is naar mijn inziens zeer onterecht.

Gewenste oplossing

Ik wil dat Cooblue haar verantwoordelijkheid neemt en niet langer het repareren van een fabricagefout afschuift op de kras in het scherm van de telefoon, een alledaags gebruiksvoorwerp.
Geboden oplossing
Geen
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Coolblue.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Ruben,

    Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat jouw LG kuren vertoont. Wij willen dit graag binnen de garantie voor je oplossen. Het vervangen van het moederbord valt daar gewoon onder. Maar een gebroken scherm niet. De kans dat het scherm verder scheurt is aanwezig en de fabrikant is verplicht om een goed werkend product af te leveren. Met een deel reparatie in deze situatie is dat niet mogelijk.

    De opties hebben we reeds kenbaar gemaakt. Wij kijken uit naar jouw keuze.

    Het spijt ons, dat we je niets anders kunnen berichten.

    Met vriendelijke groet,
    Coolblue

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen