Klacht Coolblue.nl: Direct betalen. Maar geld terug? Dat duurt 3 dagen!

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 257495
Gebruiker
J.G. Mensen
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Via coolblue heb ik een camera gekocht. Het betreft een tweedekansje. Een apparaat dat open is geweest. Heb gelijk betaald. 5 minuten later kreeg ik bericht dat het product verkocht was. En het geld wordt over 3 dagen overgemaakt. Dat vind ik niet eerlijk. Ik moet direct betalen. En waarom krijg ik mijn geld niet? En stel: coolblue is morgen failliet. Dan ben ik mijn geld kwijt. Dit is mij al een keer eerder overkomen. Heb ook direct mijn geld terug geëist.

De oplossing

Ik eis mijn geld direct terug als de koop niet door kan gaan. Dat het nu niet lukt snap ik wel. Maar geld terugstorten moet toch direct kunnen. Ik kan ook direct betalen

2 reacties

  1. Auteur
    Coolblue.nl
    Datum
    Hey Johan,

    Vervelend dat de camera uiteindelijk niet meer op voorraad was. Waarschijnlijk was iemand anders je net voor waardoor wij hem niet meer hadden liggen. Het klopt inderdaad dat de betaling drie werkdagen in beslag neemt. De reden hiervoor, is dat de bank bij een overschrijving iets meer verwerkingstijd heeft. Dit is ook het geval wanneer jij een betaling aan ons doet via een normale overschrijving. Ondanks dat wij dat heel graag zouden willen, kunnen wij dat proces dus ook niet voor je versnellen. Omdat wij het toch jammer vinden dat jij hier zo veel last van hebt, hebben wij een kleinigheidje naar jouw mailbox gestuurd. Als wij hier verder nog iets in kunnen betekenen, horen wij dat uiteraard heel graag van je.

    Met vriendelijke groet,
    Coolblue
  2. Auteur
    J.G. Mensen
    Datum
    Duidelijk.
    Maar vreemd blijft het toch.
    Bedankt voor de attentie

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.G. Mensen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een cadeautje in mijn mailbox zou worden aangeboden.... Maar niet ontvangen... Zegt genoeg.. openbaar verkondigen dat je iets hebt verstuurd maar niets krijgen... Zegt toch genoeg over coolblue. Alles voor een glimlach? Laat me niet lachen
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen