Klacht Coolblue.nl: Geen verantwoordelijkheid voor garantiegeval nemen

Paull1977

Ik heb via Marktplaats een spinbike gekocht. De originele eigenaar heeft deze spinbike bij Coolblue gekocht. Op de bon staat garantie 24 maanden, niet meer en niet minder. Nu heeft de spinbike een defect en zowel de fabrikant als Coolblue willen geen verantwoordelijkheid nemen voor het oplossen van de klachten. Als antwoord krijg ik het volgende:

"bedankt voor het sturen van een privébericht en alle gevraagde gegevens. Wat een onwijze rot situatie is dit zo zeg, ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.
Ik ben er zojuist gelijk in gedoken en ik heb ook gesproken met de collega die met jou per e-mail contact heeft gehad. Helaas heeft de reparateur en tevens leverancier van dit product aangegeven dat de on-site garantie enkel van toepassing is bij aankoop van de vorige eigenaar. Je hebt nog wel fabrieksgarantie, wat inderdaad betekent dat jij het apparaat bij de reparateur mag aanbieden ter reparatie. Dit zijn helaas de bepalingen die de fabrikant heeft opgesteld. Wij leveren verkoopgarantie, wat ook betekent dat de garantie voor de eerste eigenaar is, en na doorverkoop niet meer. Echter maken wij hier vaak geen probleem van als de nieuwe eigenaar zich meldt voor een reparatie, omdat het dan om een product met een carry-in garantie gaat. In dit geval wil de fabrikant echter geen on-site garantie leveren omdat jij niet de oorspronkelijke koper bent en dan is de enige mogelijkheid om het apparaat zelf binnen te brengen in België. Het spijt mij oprecht dat ik geen leuker nieuws voor je heb"

Een spinbike van 60 kg naar Belgie sturen is geen goedkope bezigheid, vervolgens moet de spinbike dan ook nog weer eens terug gestuurd worden.

Ik vraag mij af in hoeverre het klopt wat Coolblue over deze garantie zegt ook omdat op de bon niets anders staat dan: garantie 24 maanden.
Op de site van Coolblue zie ik ook niets staan betreffende verkopersgarantie.

Ik wil een spinbike die naar behoren functioneert

Coolblue.nl
    Beste,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht. Wat vervelend dat jouw home trainer defect is! We snappen dat je dit graag opgelost wilt hebben. De hometrainer doorsturen naar België is inderdaad niet een ideale oplossing.

Zoals we aan hebben gegeven in onze e-mail is de garantie van toepassing bij een verkoopovereenkomst. Deze zijn wij met de vorige eigenaar aangegaan. Hierdoor is het voor de reparateur niet mogelijk om bij jou langs te komen voor de reparatie. Uiteraard kijken we graag verder met je mee naar de mogelijkheden. Helaas hebben wij ook zelf geen reparateurs die hier voor langs kunnen komen.

In de reparatie melding zien we dat er een ophaling is geregeld voor je. De reparatie zal dan via ons verlopen. Naar verwachting staan onze bezorgers morgen bij je voor de deur. Zorg jij er voor dat de hometrainer klaar staat om meegenomen te worden? Zodra de reparatie is afgerond zullen we hem uiteraard ook weer terug sturen naar jou!

Coolblue

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?