Klacht Coolblue.nl: GENAAID DOOR COOLBLUE, MAAR.......ALLES VOOR EEN GLIMLACH!!!!

F. May

Doordat de display van mijn LG wasmachine defect ging heb ik dit gemeld bij Coolblue. De wasmachine was op dat moment 2 jaar + 1 week oud. Dit werd niet direct opgepakt en na enige correspondentie over en weer kreeg ik steeds verschillende informatie!?

Garantie werd elke keer afgewezen door Coolblue. Eerst werd er aangegeven dat de garantie verlopen is en dat ik alle kosten voor reparatie zelf moest betalen, daarna wilden ze dat ik de wasmachine eerst liet maken om dan te kijken of er nog iets gedaan kan worden. Pas veel later lieten ze weten dat er wel een coulance regeling is voor producten die net buiten de fabrieksgarantie vallen maar dat het dan daarvoor op dat moment al te laat was!?!?!?

Uiteindelijk contact opgenomen met De Consumentenbond en met Thuiswinkel Waarborg, waarbij Coolblue is aangesloten.
De juristen van zowel De Consumentenbond als van Thuiswinkel Waarborg gaven aan dat de fabrieksgarantie dan wel net was afgelopen (erg slecht dat Coolblue daarom z'n poot stijf bleef houden!!!) maar dat je als consument recht hebt op Wettelijke Garantie.

Vast stond dat ik een nieuwe LG wasmachine had gekocht en dat deze wasmachine niet de eigenschappen had die je als klant hiervan mocht
verwachten aangezien deze al rond het verlopen van de fabrieksgarantie een defect display had.
Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan was in dit geval geen sprake aangezien het display al binnen 2 jaar + 1 week defect was. Derhalve heb je als consument recht op kosteloze reparatie.
Hierop kan geen afschrijving worden toegepast (volgens de UNETO-VNI afschrijvingstabel) voor de periode waarin deze in gebruik was, die
afschrijving is alleen van toepassing indien de koop achteraf ongedaan wordt gemaakt.

Ondanks de inzichten van de juristen van zowel De Consumentenbond als van Thuiswinkel Waarborg weten uiteindelijk de popiejopies van Coolblue alles beter. Zo wordt je als klant dus genaaid en degene met de glimlach is dus Coolblue.

Een beetje kennis van zaken omtrent wettelijke regelingen.

F. May
    Dat Coolblue nu helemaal niet reageert is een bevestiging dat je als klant asociaal behandeld wordt.
    Coolblue.nl
    Beste meneer/mevrouw May,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klachtenkompas.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Defect buiten garantie
    Het defect aan jouw wasmachine is buiten de garantie van twee jaar ontstaan. De reparateur mag daardoor reparatiekosten berekenen.

Beroep economische levensduur
    In Nederland gaan wij er van uit dat bepaalde producten langer meegaan dan de wettelijke vastgestelde fabrieksgarantie van twee jaar. Techniek Nederland (voorheen UNETO-VNI) heeft richtlijnen opgesteld voor de gemiddelde gebruiksduurverwachting. Volgens de richtlijn van Techniek Nederland dient een wasmachine
    in jouw prijsklasse 5 jaar mee te gaan. Binnen dit termijn schrijf je het product volledig af. De afschrijving bedraagt (100% / 5 jaar=) 20 % per jaar.

Spijtig genoeg hebben wij geen enkele registratie van een reparatie buiten de fabrieksgarantie. Wij kunnen je daarom ook niet tegemoet komen.

Ons excuus voor het ongemak.

Coolblue

F. May
Die dombo's bij Coolblue lezen de klacht gewoon niet en sluiten met een onzinnig verhaal het dossier!?!?!?!? Wordt vervolgd.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?