Klacht Coolblue.nl: GENAAID DOOR COOLBLUE, MAAR...ALLES VOOR EEN GLIMLACH!!!! deel 2

F. May

Als die slimme jongens van Coolblue de klacht eens een keer goed zouden lezen dan zou er veel kunnen worden opgelost. Het zou ook schelen als jullie je zouden verdiepen in de juridische kant van een klacht alvorens de boot op onzinnige redenen af te houden.

Het gaat er om dat juristen van zowel De Consumentenbond als van Thuiswinkel Waarborg hebben aangegeven dat de fabrieksgarantie dan wel net was afgelopen (erg slecht dat Coolblue daarom z'n poot stijf blijft houden!!!) maar dat je als consument recht hebt op Wettelijke Garantie, en die stopt niet na 2 jaar!!!!!

Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik tijdens de verwachte gebruiksduur nodig zijn. Daarvan was in dit geval geen sprake aangezien het display al binnen 2 jaar + 1 week defect was. Derhalve heb je als consument recht op kosteloze reparatie.
Voor reparatie mag hierop geen afschrijving worden toegepast (volgens de UNETO-VNI afschrijvingstabel) voor de periode waarin deze in gebruik was, die afschrijving is alleen van toepassing indien de koop achteraf ongedaan wordt gemaakt.

Er is achteraf na veel correspondentie door Coolblue een reparatie-opdracht gegeven, hieraan heb ik geen gevolg gegeven aangezien ik eerst wilde dat Coolblue zijn wettelijke verplichting zou nakomen!!!

Klachten serieus nemen en niet standaard alles blind afwijzen.

F. May
    Coolblue leest de argumenten van klanten niet als ze een klacht krijgen. Zelfs fatsoenlijk reageren is teveel gevraagd.
    En dan maar verkondigen dat de klant koning is!!!!!!
    F. May
    Het blijkt overduidelijk dat Coolblue geen enkele moeite wil nemen om klachten netjes af te handelen.
    F. May
    Hallo Coolblue......is daar iemand?????
    Zo ga je toch niet met klanten om!!!!!!
    F. May
    Asociaal gedrag van Coolblue om nergens op te reageren.
    Coolblue.nl
    Beste meneer/mevrouw May,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klachtenkompas.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Ontzettend vervelend dat het niet helemaal lekker verloopt. Direct hebben wij alle gegevens erbij gepakt en moeten je helaas verwijzen naar het antwoord van onze backoffice op 17-01-2020. Voor het gemak, herhalen wij hier die bewuste e-mail.

"Bedankt voor het toesturen van de werkbon. Fijn dat je machine kan worden gerepareerd door de reparateur. Natuurlijk ben ik meteen voor je aan de slag gegaan.

Mijn collega's hebben vanaf de maand juni duidelijk aangegeven wat de procedures waren betreft de reparatie van je apparaat buiten de fabrieksgarantie. Hier is toen het een en ander uitgelegd over een mogelijke prijsopgave. Ook hebben mijn collega's gevraagd of er een monteur mocht worden ingeschakeld. Echter is hier niet op in gegaan. Ik zou het daarom ook niet terecht vinden dat Coolblue dient op te draaien voor extra kosten.

De reparateur heeft gebruikgemaakt van de berekening die is opgesteld door Uneto VNI. Deze tabel geeft over het algemeen goed weer wat men van een product in een bepaalde prijsklasse mag verwachten. Deze afschrijvingstabel is in verschillende cases goedgekeurd door verschillende organisatie's als ThuisWinkel.

Indien de fabrikant een voorstel tot coulance doet, en dit overeenkomt met het schema van Uneto VNI, is Coolblue niet verplicht om nog een extra compensatie te geven."

Coolblue

F. May
Coolblue is zo dom en zo fout bezig. Zonder te reageren op duidelijke argumenten sturen ze alleen maar een standaard verhaaltje wat absoluut niet klopt. Dan zijn ze er weer vanaf......

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?