Klacht Coolblue.nl: GENAAID DOOR COOLBLUE, MAAR...ALLES VOOR EEN GLIMLACH!!!! deel 6

F. May

Juristen van zowel De Consumentenbond als van Thuiswinkel Waarborg geven overduidelijk aan dat Coolblue helemaal fout zit.
Coolblue kan hier helemaal niets tegenin brengen, dus komen ze weer met het standaard lulverhaal van januari 2020 wat nergens op gebaseerd is en van geen kant klopt.
Coolblue staat niet boven de wet dus heeft zich ook aan haar wettelijke verplichtingen te houden!!!

Juristen van zowel De Consumentenbond als van Thuiswinkel Waarborg hebben mij erop gewezen dat de fabrieksgarantie dan wel net was afgelopen maar dat je als consument recht hebt op Wettelijke Garantie, en die stopt niet na 2 jaar!!!!!
Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik tijdens de verwachte gebruiksduur nodig zijn. Daarvan was in dit geval geen sprake aangezien het display al binnen 2 jaar + 1 week defect was. Derhalve heb je als consument recht op kosteloze reparatie.
Voor reparatie mag hierop geen afschrijving worden toegepast (volgens de UNETO-VNI afschrijvingstabel) voor de periode waarin deze in gebruik was, die afschrijving is alleen van toepassing indien de koop achteraf ongedaan wordt gemaakt.

Dat Coolblue vanaf het begin duidelijk heeft aangegeven wat de procedures waren bij reparatie buiten de garantieperiode is totale onzin. Zoals ik al eerder had aangegeven werd garantie elke keer afgewezen door Coolblue. Eerst werd er aangegeven dat de garantie verlopen is en dat ik alle kosten voor reparatie zelf moest betalen, daarna wilden ze dat ik de wasmachine eerst liet maken om dan te kijken of er nog iets gedaan kan worden. Pas veel later lieten ze weten dat er wel een coulance regeling is voor producten die net buiten de fabrieksgarantie vallen maar dat het daarvoor op dat moment al te laat was!?!?!?
De reden dat ik geen monteur had ingeschakeld was simpel, ik wilde eerst duidelijkheid over de te volgen procedure en waar het uiteindelijk op uit zou komen. Die duidelijkheid wilde Coolblue helemaal niet geven.

Dat ik uiteindelijk een prijsopgave kreeg van de reparateur kwam omdat ik deze zelf rechtstreeks ben gaan benaderen. Over de toegepaste afschrijving volgens Uneto VNI heb ik ook al duidelijk gesteld dat deze pertinent onjuist is, maar ook hier gaat Coolblue wederom helemaal niet op in.

Coolblue.nl
    Beste meneer/mevrouw May,

Helaas kunnen wij je verder niet van een ander antwoord voorzien. Het standpunt van Coolblue is naar mijn idee voldoende belicht en wij zullen dan ook niet meer reageren op vragen met eenzelfde strekking.

Coolblue

F. May
Die klootzakken van Coolblue hebben helemaal niet belicht, want ze gaan nergens op in!!!!!!

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?