Klacht Coolblue.nl: i phon is kapoot en oplessing

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 190022
Gebruiker
seror
Datum
5 reacties

Details

Klacht

ik heb telefoon iphon 5 gekocht is nieuw
en de telefoon is kappot en daarna terug gestuurd naar coolblu
coolblu zigt dat moet ik 300 euro betalen voor reberated
ik kan niet dit bedrag uitbetaling
en de abnnomment gaat door
wat moet ik doen met simkaart zonder telefoon
eiginlik moet nieuw telefoon sturen

Gewenste oplossing

Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

5 reacties

  1. Auteur
    seror
    Datum
    nu jullie willen 33 euro betalen
    en de proplem gaat oplesing of niet
    eerst keer ik heb van jullie gehoord en de telefoon los van de simkaart van de abnomment
  2. Auteur
    Coolblue.nl
    Datum
    Beste mevrouw Gad,

    Wat vervelend om te lezen dat uw iPhone het niet meer doet. We kunnen ons goed voorstellen dat u hier stevig van baalt. We denken natuurlijk graag mee voor een passende oplossing. Het blijkt bij uw telefoon echter zo te zijn dat de schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het toestel. Door schade aan de SIM-kaart-tray kan de SIM-kaart niet meer door de telefoon herkend worden. Jammer genoeg valt gebruikersschade niet onder de fabrieksgarantie, waardoor u inderdaad zelf zult moeten betalen voor de reparatie van dit toestel. U heeft inmiddels aangegeven dat u het toestel ongerepareerd retour wil ontvangen, na betaling van de onderzoekskosten. Hiertoe heeft u ook een betalingsverzoek van 33 euro ontvangen.
    Mocht u hier nog vragen over hebben, kunt u altijd contact opnemen met ons via het e-mailadres geenglimlach@coolblue.nl.

    Met vriendelijke groet,
    Coolblue
  3. Auteur
    seror
    Datum
    ik heb defect telefoon van uw ontvangen daarom heb ik meten naar jullie teruggesured
  4. Auteur
    Coolblue.nl
    Datum
    We begrijpen goed dat uw telefoon niet naar behoren werkte toen u deze ontving. Uw SIM-kaart werd niet herkend door het toestel, ook niet als u een andere SIM-kaart probeerde. Echter er is ook fysieke schade vastgesteld, die niet onder de garantie. De zijkant van de telefoon is beschadigd en de SIM-tray ziet er geforceerd uit. Deze schade is ontstaan door verkeerd gebruik. Om deze reden kunnen wij u geen gratis omruiling aanbieden. We hebben u aangeboden het toestel ongerepareerd retour te ontvangen na betaling van 33 euro onderzoekskosten. Het verzoek tot betaling heeft u hiervoor dan ook per e-mail ontvangen.
  5. Auteur
    seror
    Datum
    ik heb defect telefoon van coolbluw ontvangen
    wat beteken defect telefoon
    de telefoon kan niet simkaart herkend ook met ander simkaart
    daarom meten naar jullie terug sturen
    en nu eigenlijk moet mijn geld terug of ander telefoon
    niet extra betalen dat is niet logic

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen