Opgelost door Coolblue.nl: Ik kon mijn oude broodbakmachine niet teruggeven aan de bezorger van mijn nieuwe broodbakmachine.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 391581
Gebruiker
W. Sandbrink
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik bestelde een broodbakmachine, en wilde de oude inleveren. Zij namen die echter niet mee. De reden is, zo kwam ik te weten doordat ik belde, het door post.nl is verzonden en zij nemen nooit retouren mee. Het bedrijf
Coolblue neemt alleen grote apparatuur mee, zoals een ijskast.

De oplossing

Ik wil dat Coolblue mijn oude broodbakmachine ophaalt. Dit zijn ze wettelijk verplicht.

2 reacties

  1. Auteur
    W. Sandbrink
    Datum
    Wat vervelend dat Coolblue nu mijn oude broodbakmachine niet heeft opgehaald. Wanneer ze dat niet doen moet ik zelf op de fiets naar de milieustraat. Dit is een half uur fietsen. Of bij het grof vuil zetten. Dit is voor het milieu een slechte zaak.
  2. Auteur
    Coolblue.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer/mevrouw Sandbrink,

    Bedankt voor het schrijven van jouw review op klachtenkompas.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen os best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

    Wat ontzettend vervelend dat het net even anders loopt dan verwacht. Wat zegt onze website?

    Heb je een nieuw apparaat bij ons besteld?
    Dan kun je je oude apparaat bij bezorging vaak direct meegeven om het milieuvriendelijk te laten verwerken. Belangrijk is dat je oude apparaat niet groter is dan je nieuwe apparaat. Wordt je apparaat niet door ons, maar door PostNL bezorgd? Maak een verzendlabel aan, print ‘m uit en plak ‘m op de verpakking.

    Kom langs in één van onze winkels.
    Woon je niet in de buurt van een winkel? Dan kun je je oude apparaat naar de milieustraat bij jou in de buurt brengen.
    Woon je in de buurt van een PostNL-afhaalpunt? Stuur kleine apparaten dan naar het volgende antwoordnummer: Coolblue Recycling
    Antwoordnummer 60350
    5000 VB Tilburg

    Met vriendelijke groet,
    Coolblue

Uiteindelijke oplossing

Auteur
W. Sandbrink
Datum
Uiteindelijke oplossing
Oplossing was om de oude broodbakmachine af te leveren bij de milieustraat of bij Coolblue zelf. Dit vind ik te ver fietsen met de doos broodbakmachine. Ik kon het ook inleveren bij het dichts bijzijnde Post.nl afhaalpunt, met een antwoordnummer. Dat vond ik wel haalbaar. Wel jammer dat Post.nl het niet meeneemt en dat je dat van tevoren niet kan weten. Pas na de klacht had ik een antwoordnummer.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen