Klacht Coolblue.nl: Levering van 2e hands goederen terwijl ik voor nieuw heb betaald

Tjommevan den born

Na ontvangst van mijn voor nieuw gekochte draadloze telefoonset bleek achteraf dat er een nieuwe seal over de oude reeds geopende seal was geplakt. Ook zijn er enig kleine krasjes zichtbaar na installatie blijkt dat er reeds een meldingstekst te zijn ingesproken. Na klachten hier over is de reactie dat dit kan gebeuren en men wil slechts de gebruikelijke retour-procedure volgen. Dat wil zeggen dat ik naar het postkantoor moet om het apparaat terug te sturen, dus ik moet als klant hun probleem oplossen.
Dit terwijl zij een wanprestatie geleverd hebben. Mijn voorstel om het apparaat om te komen ruilen ("gratis thuisbezorgt") wordt genegeerd. Terwijl ik vooruit moet betalen om iets van hun te krijgen, willen zij mijn geld niet terug betalen voordat zij het apparaat terug hebben. Gezien bovenstaand heb ik hier geen enkel vertrouwen meer in. Waardoor ik het risico loopt mijn geld en mijn spullen straks kwijt te zijn.

Direct mijn geld terug. Het tweede hands apparaat is inmiddels verzonden.
Dit soort wanprestatie kan men niet met een standaard procedure afdoen.
Men doet dit wel, dus moet het regelmatig, standaard voorkomen. In dat geval staat het mij vrij om zoveel mogelijk mensen hierover in te lichten.

Tjommevan den born
    Nu 1 dag later blijkt het door mij bestelde artikel nergens bij coolblue meer op voorraad en kan dus helemaal niet omgeruild worden. Men heeft het gewoon geprobeerd om mij een zgn 2e kans artikel aan te smeren voor de prijs van nieuw en daar niets over gezegd.
    Coolblue.nl
    Beste meneer van den Born,

Wat vervelend dat u een product heeft ontvangen welke niet nieuwe bleek te zijn. Wij kunnen u verzekeren dat het niet onze bedoeling is om tweede kans artikel als nieuw artikel op te sturen. Wij zijn ook bang dat dit artikel eerder door een andere klant is geretourneerd, maar niet gecontroleerd is in ons magazijn.

Excuses voor het ongemak wat is veroorzaakt. Zodra het toestel retour is ontvangen door ons zal het bedrag terug worden gestort.

- Coolblue
    Tjommevan den born
    Ik heb nog steeds mijn geld niet terug terwijl ik zelf vooruit moest betalen. Ik begrijp op uw website "tweede kans" dat u geen normale winkel meer bent maar een soort marktplaats met marktplaats praktijken. Indien niet dan bent u in ieder geval niet in staat dit te scheiden van de gewone winkel.
    Coolblue.nl
    Beste meneer van den Born,

Helaas hebben wij uw product nog niet retour mogen ontvangen, waardoor de credit nog niet gereed gemaakt kan worden. Zodra wij het product hebben ontvangen, gaat de retourenafdeling ermee aan de slag en zullen zij u per e-mail op de hoogte houden van de afhandeling van de retourmelding en het crediteren.

-Coolblue
    Tjommevan den born
    2e hands artikelen verkopen als nieuw is een vorm van oplichting. Op het moment dat dit uitkomt. Dit afdoen met een standaard procedure kan, voor een normaal en gerenommeerd bedrijf, nooit de juiste weg zijn.

Tjommevan den born

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?