Klacht Coolblue.nl: Logistiek drama! Tot 2x toe `sorteerfout` daardoor geen levering

Klachtnummer
# 155819
Gebruiker
Mark
Datum
1 reactie

Details

De klacht

2-3 weken geleden eerste bestelling Coolblue van een TV, levering PostNL, avond uitgekozen. Op de avond van levering (maandag) na lang wachten melding "sorteerfout", nieuwe datum plannen. Uiteindelijk gedaan, prima kan een keer gebeuren.

Tegelijkertijd toen een koelkast besteld met levering op zaterdag 20 feb, levering via Dyna. 's ochtends een statusupdate "order geannuleerd"..huh? Ik had niks geannuleerd, dus voor de zekerheid om 8u present in ons lege nieuwe huis wachten..Uiteindelijk na een uur was er een status update, order wordt niet uitgeleverd ivm ..jaja.."sorteerfout"..

Hoe krijg je het voor elkaar. Advies: fix je logistieke proces, maar van Coolblue's probleem, niet het probleem van je klanten door ze onnodig vrij te laten pakken/thuis te laten wachten.

De oplossing

Vandaag 20 feb leveren, maar dat zal niet gebeuren.

1 reactie

  1. Auteur
    Coolblue.nl
    Datum
    Beste meneer Mansveld,

    Wat ontzettend vervelend dat een aantal bestellingen niet volgens afspraak zijn bezorgd. Wij hebben van PostNL vernomen dat uw bestelling met betrekking tot de TV een sorteerfout kreeg waardoor deze niet op tijd kon worden bezorgd. De sorteerfout is kort daarna verholpen en er is een nieuwe bezorgafspraak gemaakt voor de volgende dag.

    Wij hebben uw bestelling van de koelkast op tijd aangeleverd bij onze vervoerder Dynalogic. Helaas kreeg ook deze zending een sorteerfout. Dit houdt in dat ze uw pakket zijn kwijtgeraakt tijdens het sorteerproces. Een sorteerfout wordt normaliter binnen 24 uur verholpen en zodra dit niet is gebeurd krijgen wij hier een melding van. Wij kijken vervolgens naar een passende oplossing voor de situatie. In dit geval heeft u aangegeven dat de order geannuleerd mag worden. Dit hebben we aan Dynalogic doorgegeven zodat de bestelling geannuleerd kan worden. Zodra wij het pakket retour hebben ontvangen van Dynalogic, wordt deze door ons verwerkt. Het aankoopbedrag wordt dan teruggestort op de rekening waarmee u de bestelling betaald heeft. U ontvangt hiervan een bericht per e-mail.

    Onze welgemeende excuses voor het ongemak en de vertraging. Uw feedback heb ik dan ook intern en aan onze vervoerders doorgegeven ter verbetering van onze dienstverlening. Als verzachting voor het ondervonden ongemak wil ik u graag een Coolblue voucher aanbieden, welke u in een aparte e-mail ontvangt.

    Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Coolblue

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen