Opgelost door Coolblue.nl: Misleidende informatie.

content Opgelost
Roy287

Heb een koelkast met vriesvak aangeschaft in juli 2017. Ben geïnformeerd door de verkoper dat dit een prima koelkast is met een werkend vriesvak voor eten en maaltijden. (Een 4-sterren vriesvak) nu vriest dit vriesvak niet goed en is het ook al afgebroken door ijsvorming. Nu moest ik met de fabrikant regelen dat ik hem onder garantie kon laten maken. Toen ik de fabrikant opbelde vertelde ze mij dat dit een 0-graden vriesvak is waar je geen maaltijden etc. In kunt bewaren. Heb met coolblue gebeld en ze vertellen me nog steeds dat deze koelkast een 4sterren vriesvak heeft en dat deze -24 tot -40 graden moet vriezen. Echter mag ik mijn koelkast niet meer terugbrengen omdat mijn 30dagen al voor bij zijn.

Mijn geld terug.

Coolblue.nl
    Beste meneer Postma,

Bedankt voor je bericht. Wat enorm naar om te lezen dat de door jou gekochte koelkast niet naar wens is. We kunnen goed begrijpen dat je hier enorm van baalt en dat je niet tevreden bent met je koelkast nu blijkt dat deze niet het vriesvak zoals aangegeven heeft. We zien dat je hierover in contact bent geweest met onze collega's en dat op dit moment de juiste afdeling voor jou bezig is. We willen je dan ook vragen om deze reactie af te wachten. Zij nemen, zodra zij jou meer kunnen vertellen, contact met je op over deze situatie. Mochten wij in de tussentijd nog iets voor jou kunnen betekenen, horen we natuurlijk graag van je. We kijken dan zo snel mogelijk verder met jou mee.

Groeten,
    Coolblue.
    Roy287
    Net weer mailcontact gehad met coolblue en als ik het goed begrijp moet ik de kosten voor het repareren zelf betalen en nemen jullie hem daarna weer in. Terwijl het product kapot is gegaan omdat ik er dingen in heb gedaan wat volgens jullie site en jullie collega’s gewoon zou moeten ( heb eventueel ook gespreksopnames om dit te bevestigen ) als dit de oplossing is vind ik het uitermate teleurstellend.
    Coolblue.nl
    Beste meneer Postma,

Vervelend om te horen dat je hier niet mee akkoord gaat. Zoals mijn collega in de e-mail al heeft aangegeven, zijn wij bereid om de koelkast, na 4 maanden in plaats van maximaal 1, bij jou op te komen halen. Dit doen we omdat we het heel vervelend vinden dat dit allemaal zo loopt en wij graag met je mee denken. Omdat de koelkast wel stuk is, willen wij dit wel graag gerepareerd hebben, wij kunnen zelf namelijk ook echt heel weinig met een koelkast met afgebroken onderdelen. Als je akkoord gaat met de reparatie hiervan, kunnen wij de koelkast bij hoge uitzondering terugnemen en jou je geld teruggeven.

Omdat de koelkast al zo oud is zijn er, naast deze mogelijkheid, geen andere opties die ik je aan zou kunnen bieden. Als je hier nog meer vragen over hebt, hoor ik ze uiteraard heel graag van je.
    Roy287
    Ik ga er mee akkoord. De fabrikant wil hem namelijk laten maken onder garantie.

Roy287

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?