Klacht Coolblue.nl: montage op trekschakelaar duur betaald

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 336505
Gebruiker
AlberM
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Trekschakelaar alert bij Coolblue.
Bespaart u zich de ergernis door “aansluiting op trekschakelaar” niet aan te vinken. U betaalt daar € 44,99 voor, terwijl dit niets meer inhoudt dan het aanzetten van een (spat) waterdichte contrastekker op het afgeknipte snoer. Een klusje dat voor iedereen met twee linkerhanden in 5 minuten is te doen.
Bij de concurrent BCC wordt de traditionele wijze van monteren van de machine op een trekschakelaar toegepast met een ononderbroken snoer vanuit de wasmachine naar de trekschakelaar. De wasmachine of droger wordt daarbij in het magazijn voorzien van een nieuw snoer, dat veilig op de trekschakelaar wordt gemonteerd. Voor het aansluiten op trekschakelaar (+ snoerverlenging) vraagt deze leverancier€ 29,95.
Deze manier van installeren was voorheen de enige toegestane manier voor het aansluiten van dit soort apparaten in de badkamer volgens de NEN 1010 voorschriften en in mijn situatie waarbij de stekkers onder de buis van de waterafvoer liggen de enig juiste.
In de contacten met Coolblue medewerkers met backofficeconsult werd mij duidelijk gemaakt dat dit de werkwijze van Coolbue was en dat ik zelf had besloten de dienst aan te vinken. Op mijn klacht over de bijzonder hoge prijs voor het aanzetten van een stekker werd niet ingegaan. Alles voor een grimlach bedacht ik me.


De oplossing

Beschreven gewenste montage of een redelijke vergoeding voor de dienst (teruggave van te veel betaald voor deze dienst)

1 reactie

  1. Auteur
    Coolblue.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer/mevrouw Meier,

    Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht. Vervelend te lezen dat je een andere verwachting had dan uiteindelijk heeft plaats gevonden.

    Wij bieden inderdaad diverse extra diensten aan. Deze diensten kosten geld en staan omschreven op onze klantenservicepagina. Helaas kunnen wij niet onderhandelen over de prijs van deze extra dienst.

    Onze collega's hebben je voorzien van nazorg. Wij hebben er alle vertrouwen in dat alles alsnog naar wens is aangesloten.

    Met vriendelijke groet,
    Coolblue

Uiteindelijke oplossing

Auteur
AlberM
Datum
Uiteindelijke oplossing
Sturen nogmaals PostNl medewerker met contrastekker.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen