Klacht Coolblue.nl: Niet nakomen van verkoopbelofte en geen service bij problemen Coolblue.

S. Meiners

Bestelling wasmachine Donderdag 1juni zou 2juni geleverd worden. Verlof genomen. Komt niet opdagen. Vandaag, 6juni nog niet geleverd. Klantenservice Coolblue schuift schuld af naar vervoerder maar neemt geen actie om daadwerkelijk iets te doen omdat ze dat niet kunnen. Afgelopen dagen compleet zonder duidelijke informatie/zekerheid gezeten en informatie voorziening is minimaal. Het totale gebrek aan verantwoordelijkheid nemen van de verkoper vind ik schandalig. Kosten voor m'n vrije dag, ongemak van meerdere malen af- en koppelen van oude machine, mensen regelen die deur evt open kunnen etc etc wordt volledig aan voorbij gegaan en denkt men af te doen door een tegoedbon van 10euro. 1x fout is nog ok, 2x is meer dan vervelend maar dit is nu al de 4e dag en ik weet nog steeds niet wanneer machine nu komt. Alle communicatie en reactie vanuit Coolblue is enkel in de trent van "we vinden het erg vervelend voor u maar we kunnen er niets aan doen..." Ik heb allerlei mogelijkheden geboden om Coolblue te helpen het goed te maken.

Direct leveren op moment dat mij schikt en tegoedbon van 100euro. Daarnaast excuses van Coolblue en hun vervoerder Dynalogic.

Beste,

Bedankt voor jouw review en natuurlijk voor de tijd die je hebt genomen om ons te voorzien van feedback. We begrijpen dat je enorm teleurgesteld bent, en dat je vol spanning wacht op meer duidelijkheid. We hebben jouw gegevens er direct bij gepakt, en we kunnen jou meteen een oplossing aanbieden. We zien namelijk in ons systeem staan dat er een nieuwe bestelling voor je klaarstaat, die morgen (10-06-2017) bezorgt zal worden. We begrijpen ook dat je graag gecompenseerd wilt worden, echter zal dit gebeuren nadat jouw wasmachine is bezorgd. We kunnen je geen cadeaubon aanbieden van €100,00, maar we willen je graag een cadeaubon aanbieden van €30,00 in combinatie met een Ariel 3in1 kwartaalpakket ter waard van €30,00. Indien je hiermee akkoord gaat, zien we jouw reactie graag tegemoet. Mocht je verdere vragen hebben, kan je deze natuurlijk aan ons stellen. Duizendmaal excuses voor het ongemak in deze situatie. We hopen natuurlijk dat je dit euvel een plek kunt geven, wij balen er namelijk ook enorm van. We nemen jouw feedback zeker mee, om onze processen in de toekomst te verbeteren. We zien jouw reactie graag tegemoet.

beste,
    Dank voor de excuses.
    Ik vind echter de geboden compensatie wel heel erg magertjes. Niet om jullie een vel over het been te trekken (dat zou ik makkelijker kunnen doen door gewoon niets meer te bestellen) maar omdat het niet in verhouding staat. Dit blijkt al uit jullie reactie, U schrijft "We (nadruk op "we") kunnen direct een oplossing aanbieden..." Ja, dank je de koekoek. Dat is niet jullie oplossing maar mijn oplossing. Ik heb gewoonweg nog een keer besteld. Dit kost me dus 2x 598euro waarvan ik maar moet hopen dat ik 1x spoedig terugkrijg. Uit uw logistieke proces krijg ik te horen "als het pakket retour is krijgt u uw geld terug.." Het pakket is nooit geleverd dus hoe kan het dan retour komen en waarom moet ik daarop wachtten? Ik heb geen invloed op uw proces. Daarnaast heb IK deze oplossing al eerder aangeboden, echter dan natuurlijk niet op mijn rekening maar op jullie rekening. Is niet op gereageerd. Er had veel eerder ingegrepen moeten worden door uw klantenservice, niet verschuilen achter "wij kunnen niets... onze vervoerder..." dat is onzin, en ik kan het echt weten. Ik ben nog niet overtuigd dat ik Coolblue in de toekomst nog als leverancier moet kiezen. Ik ben niet alleen zeer teleurgesteld maar eigenlijk ook wel gekrenkt over hoe men met mij is omgegaan als mens juist door zo "geforceerd (bijna geautomatiseerd) vriendelijk" met mij om te gaan zonder daadwerkelijk iets te doen. Ik bedoel hiermee teksten als "wij vinden het heel vervelend voor je maar..." en "we gaan er direct mee aan de slag en binnen 48uur...". Het argument "onverwachte drukte" is ook onterecht, ieder forecast systeem zal u hebben gewaarschuwd dat in deze periode mensen hun ontvangen vakantiegeld gaan uitgeven, veelal aan duurdere huishoudelijke apparaten.
    Ik verblijf in afwachting.
    Ed Meiners

Beste Ed,

Bedankt voor je snelle reactie. We kunnen goed begrijpen dat je deze situatie niet leuk vindt, maar de compensatie die we je hebben aangeboden is de enige compensatie die we je kunnen geven.

Beste Ed,

S. Meiners
    Triest, ook nu weer "enige wat we kunnen geven..." jullie KUNNEN veel meer maar zijn te belabberd. Ja geef die enorme "compensatie" maar. Enige wat ik jullie niet kan geven is positieve reclame. Oh ja, kunnen jullie trouwens even aan jullie fantastische vervoerder Dynalogic doorgeven, ik krijg nu net (10-619.13hr) een mailtje van ze om een bezorgafspraak te maken, dat ze dat kunnen steken waar de zon niet schijnt?

Nog niets ontvangen.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?