Opgelost door Coolblue.nl: Ondanks tijdige wijziging adres, levering op oude adres; ordernummer 28559598

content Opgelost
gurneyhck

10 april 22:34u een SSD + Bracket besteld bij CoolBlue.
Tijdens het maken van de bestelling zag ik dat mijn oude adresgegevens er nog in stonden (3j geleden verhuisd), dit heb ik aangepast in mijn profiel en vervolgens de bestelling afgerond.
Aangezien het de volgende dag zou worden bezorgd (voor 23:00u besteld) verbaasde ik me dat ik 11 april nog niks had ontvangen. Na controle van de track&trace zag ik dat het pakket was afgeleverd op mijn oude adres.
Na telefonisch contact te hebben opgenomen met CoolBlue: "Ja meneer we zien dat u uw adres heeft aangepast maar dit is door het systeem pas later verwerkt dan de bestelling" Ik zou later door een collega via email worden verder geholpen, die luidde:
"Ik vind het naar om te vernemen dat jouw pakket op een ander adres terecht is gekomen, terwijl je vijf minuten voor je bestelling het adres hebt gewijzigd. Ik snap dat dit ongemakkelijk is. Helaas wordt een adreswijziging, door tal van mogelijke factoren, niet altijd direct opgepikt. Hierdoor sturen we altijd direct na de bestelling een orderbevestiging, zodat we aangeven met welke gegevens jouw bestelling bij ons verwerkt zal worden. Ook in daaropvolgende de verzendbevestiging met de Track en Trace is het, in dit geval foutieve, adres zichtbaar. Ruime tijd na de deze twee e-mails kunnen wij de bestelling dan ook nog wijzigen en hier ligt ook verantwoordelijkheid bij de klant om dit te controleren. Helaas kunnen wij geen ondersteuning bieden in het ophalen van je bestelling. Ik hoop dan ook dat dit niet teveel ongemak zal veroorzaken. Ik wens je voor nu een fijne avond."
Er wordt mij vriendelijk medegedeeld dat omwille van het incapable systeem waarin ik mijn adres tijdig heb gewijzigd ik alsnog alle schuld betref. Bovendien is de opmerking "ruime tijd na deze twee emails.......nog wijzigen" nogal makkelijk. Om 22:34 besteld en om 23:43 is het pakket verzonden, ik ben na mijn bestelling naar bed gegaan dus deze emails had ik pas de volgende ochtend op zijn vroegst nauwkeurig kunnen lezen.
Desalniettemin; 13 april heeft mijn broer die in de buurt van mijn oude adres woont, 2x aangebeld (ochtend + avond) en een briefje achtergelaten in de ochtend, helaas geen contact.
Na nogmaals telefonisch contact met CoolBlue blijven ze erbij dat het mijn eigen schuld is: "u had de orderbevestiging moeten lezen en ons moeten verwittigen" Compleet negerend het feit dat ik tijdig mijn gegevens heb gewijzigd, wat ze zowel telefonisch als schriftelijk bevestigen.

Stornering van het volledige bedrag.

gurneyhck
    Zojuist email gekregen met herhaling van zetten. Ik kan toch echt geen verantwoordelijkheid nemen voor een fout gemaakt door CoolBlue

De betreffende reactie:
    Zoals mijn collega UNKNOWN in de vorige e-mail aangaf, is het verkeerde adres zowel zichtbaar geweest tijdens het bestelproces (WAARNA IK HET ADRES HEB GEWIJZIGD) als op de order- en verzendbevestiging. Je bent hier zelf verantwoordelijk voor om te controleren of deze informatie klopt. Helaas kunnen wij dan ook niets voor je betekenen.

Mijn collega's van de verantwoordelijke afdeling zullen nog contact opnemen aan de hand van jouw klacht op Klachtenkompas.

Fijne avond!
    Coolblue.nl
    Beste Sander,

Bedankt voor je reactie. Aan de hand hiervan heb ik de hele situatie nog eens doorgenomen en kan ik niet anders concluderen dan dat jij gelijk hebt. De adreswijziging is in ons systeem geregistreerd voordat de orderbevestiging is gestuurd. De wijziging had dus bij het doorzetten van de orderbevestiging meegepakt moeten worden. Mijn excuses dat dit niet eerder erkend werd.

Ik zal je gewenste oplossing (annulering en geld terug) direct door zetten, waardoor je het aankoopbedrag uiterlijk donderdag weer op je rekening hebt.

Wel ik je vragen om het pakket dat verkeerd is geleverd nog te retourneren en hierover even melding te maken bij ons indien de huidige bewoners toch nog contact zoeken.

Nogmaals excuses voor al het ongemak en de frustratie.
    Beste,

Bedankt voor het herzien van jullie mening en de geboden oplossing.
    Blijkbaar is deze casus nogmaals doorgenomen door een ander persoon die het wel op waarde weet te schatten. Wellicht goed om het beleid binnen Coolblue te stroomlijnen omtrent vergelijkbare klachten, zodat er niet onnodig frustratie wordt gekweekt (aan beide zijden).

Nogmaals dank, deze klacht kan wat mij betreft gesloten worden.

Vr. groet,
    Sander

gurneyhck
Bedrag is volledig gestorneerd conform mijn vraag.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?