Klacht Coolblue.nl: Onterechte reparatiekosten Samsung Gear S
Details
Klacht
Tijdens het vastklikken van de oplaadbatterij breekt plotseling een stukje uit de achterkant van mijn Samsung Gear S. Ter reparatie doorgestuurd naar reparatieafdeling van Coolblue. Als antwoord krijg ik van de reparatiedienst dat de behuizing is beschadigd en wordt vastgesteld dat dit defect niet onder de garantievoorwaarden hersteld kan worden. De uit te voeren werkzaamheden zijn 1. het omruilen van het horloge. Kosten 260 Euro. 2. Toestel ongerepareerd terugontvangen met als onderzoekskosten 40 Euro. 3. Het toestel wordt kosteloos vernietigd.Als reactie hierop klachtmail gestuurd naar Coolblue met als constatering dat ze niets kunnen doen aan mijn klacht.
Vervolgens van de consumentenbond bericht gekregen dat Coolblue met alleen de opmerking dat de behuizing beschadigd volgens consumentenrecht moet aantonen dat ik hardhandig of onzorgvuldig met de oplaadbatterij ben omgesprongen zodat de achterkant van het horloge beschadigd werd, wat volgens mij onmogelijk is.
Gewenste oplossing
De kosten voor reparatie komen geheel voor rekening van Coolblue.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.