Klacht Coolblue.nl: Onterechte reparatiekosten Samsung Gear S

HKZ

Tijdens het vastklikken van de oplaadbatterij breekt plotseling een stukje uit de achterkant van mijn Samsung Gear S. Ter reparatie doorgestuurd naar reparatieafdeling van Coolblue. Als antwoord krijg ik van de reparatiedienst dat de behuizing is beschadigd en wordt vastgesteld dat dit defect niet onder de garantievoorwaarden hersteld kan worden. De uit te voeren werkzaamheden zijn 1. het omruilen van het horloge. Kosten 260 Euro. 2. Toestel ongerepareerd terugontvangen met als onderzoekskosten 40 Euro. 3. Het toestel wordt kosteloos vernietigd.
Als reactie hierop klachtmail gestuurd naar Coolblue met als constatering dat ze niets kunnen doen aan mijn klacht.
Vervolgens van de consumentenbond bericht gekregen dat Coolblue met alleen de opmerking dat de behuizing beschadigd volgens consumentenrecht moet aantonen dat ik hardhandig of onzorgvuldig met de oplaadbatterij ben omgesprongen zodat de achterkant van het horloge beschadigd werd, wat volgens mij onmogelijk is.

De kosten voor reparatie komen geheel voor rekening van Coolblue.

Coolblue.nl
    Beste meneer Zijlstra,

We zien dat u inmiddels weer over de (onherstelde) smartwatch beschikt. Helaas kunnen wij niet zomaar over gaan tot de gewenste oplossing.

Wat de Consumentenbond u heeft verteld klopt in zekere zin wel, maar dat gaat alleen op binnen de eerste 6 maanden na aanschaf. Aangezien deze termijn bij de laatste retourzending ruimschoots verstreken was, was het uw taak om uw onschuld hierin te bewijzen, aangezien onze gecertificeerde partner bij het reparatiecentrum gebruikersschade heeft geconstateerd.

Het staat u natuurlijk vrij om juridische stappen te ondernemen. Dit verandert niets aan de constatering dat de smartwatch door toedoen van de gebruiker is beschadigd en dus niet onder garantie gerepareerd kan worden.

We hopen dat het een en ander nu duidelijk is geworden. Als u nog vragen of opmerkingen heeft horen we dat uiteraard graag.

Coolblue
    HKZ
    Ik ben niet hardhandig of onzorgvuldig met het horloge omgesprongen. Johanovelha heeft precies dezelfde klacht. Het is onmogelijk dat ik als gebruiker deze schade kan veroorzaken. Het is zeer teleurstellend dat een gerenommeerd bedrijf als Coolblue in samenwerking met de reparatiedienst van Samsung Gear tot een tot dusver trouwe klant tot dit negatieve oordeel is gekomen. Ik had anders verwacht! Als de conclusie hetzelfde blijft ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.
    Coolblue.nl
    Beste meneer Zijlsta,

We vinden het jammer om te horen dat u teleurgesteld bent in ons.
    Zoals gezegd staat het u natuurlijk wel vrij om verdere stappen te ondernemen.
    Onze excuses voor het ongemak in deze.

Groeten,
    Coolblue
    HKZ
    In klachtenkompas oa op 8-5-2015 is zelfde soort klacht goed afgehandeld. Dat zou ik jurisprudentie noemen. Het blijkt dat het euvel veel vaker voorkomt. Is dit niet een inkonsekwente manier van handelen.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?