Klacht Coolblue.nl: Rookmelderd: te korte levensduur, maar "we kunnen niets voor je doen"

donald_d

Op 11 juli heb ik 4 rookmelders van Nest gekocht. Die rookmelders gaan 10 jaar mee als het goed is. Na installatie blijkt dat ze 10 maanden minder lang meegaan, waarschijnlijk omdat ze zo lang in het magazijn bij Coolblue hebben gelegen.

Toen ik bij de klantenservice aangaf dat ik het toch wel vervelend vond dat ik voor 9 jaar wel de prijs van 10 jaar moet betalen werd aangegeven dat ze er niets aan kunnen doen want de garantie is maar 2 jaar. Uhm.... wat heeft dat er mee te maken? Ook zou Coolblue er niets aan kunnen doen, want op hun site staat de "10 jaar" niet. Nee, wel bij Nest en op de Coolblue site staat niet "wij hebben slecht voorraadbeheer en dus kan het best zijn dat je oude rookmelders krijgt die minder lang meegaan". Als dat zo zou zijn had ik een gefundeerde beslissing kunnen nemen. Nu mag ik dus gewoon verwachten dat ik rookmelders krijg met een levensduur van 10 jaar.

Coolblue blijft wijzen naar Nest, maar die staan er buiten. Daar heb ik niets gekocht, en die hebben ook niets fout gedaan. Het is niet de schuld van Nest dat Coolblue ze zo lang laat liggen.

Het lijkt me redelijk dat als ik 90% van een product krijg (want het is een verbruiksartikel) ik niet 100% hoef te betalen. Ik verwacht dus een tegemoetkoming van Coolblue.

Coolblue.nl
    Beste meneer Schaaf,

Bedankt voor je reactie. We kunnen goed begrijpen dat het vervelend is dat er al een aantal maanden van de uiterste levensduur van de senoren zijn. De techniek gebruikt in rookmelders is zo gemaakt dat de sensoren een uiterste levensduur hebben. In dit geval is dat bij Nest melders 10 jaar. Jammer genoeg is het onmogelijk om een product te leveren waar je de volledige 10 jaar krijgt.

Producten die vanuit de fabriek komen moeten eerst door verschillende processen voordat ze bij een consument terecht komen. Het is om die reden ook niet ongekend dat een product aantallen maanden oud is wanneer deze eindelijk bij iemand terecht komt.

Mocht het product binnen de wettelijke garantie defect raken, dan staan wij absoluut garant voor reparatie of vervanging. Een restitutie vinden wij in dit geval niet op zijn plek.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?