Opgelost door Coolblue.nl: Senioren telefoon binnen 3 maanden breuk in het scherm

Crasbeek

Telefoon besteld voor mijn buurvrouw van bijna 80 jaar. Ze ging een paar keer per week studeren omdat het toestel niet echt makkelijk was. Op een dag viel het toestel uit. Schoonzoon heeft 3 x de verkeerde pincode ingevoerd (in de stress gaf mijn haar pincode van haar bankpas). pukcode invoeren ging niet meer. Terug gestuurd naar Coolblue. Al snel werd er gemeld dat er een breuk was in het scherm en dat we deze konden laten repareren (eigen kosten) of dat het toestel teruggestuurd kon worden. Volgens hun is het toestel gevallen, hard dichtgeslagen of er is iemand op gaan zitten. Ik had voor verzenden meerdere foto's gemaakt. Volgens Coolblue was de breuk niet te zien omdat ik de foto's van de voorkant had gemaakt. Na een heleboel heen en weer gemaild hebben ze me na mijn laatste mail gereageerd met een eerder verzonden mail. Ze sluiten de mail af met :Indien uw reactie niet over uw keuze uit de opties gaat, zal er helaas vanuit ons geen reactie plaatsvinden." SCHANDALIG!

Geld retour heeft de voorkeur. Bedrijven die zo met ouderen omgaan (die heel erg zuinig zijn op hun spullen) zijn niets waard. re

Coolblue.nl
    Beste mevrouw van Crasbeek,

Wat ontzettend vervelend dat uw retour zo vervelend verloopt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Hiervoor willen we dan ook u onze excuses voor aanbieden. Zoals reeds uitgelegd is de telefoon beschadigd bij ons aangekomen. Dit houdt in dat de schade of tijdens transport of bij u is ontstaan. U heeft echter foto's van vlak voor de verzending gestuurd. Hierdoor ontstaat een welles-nietes discussie wat natuurlijk niet bevordelijk is voor de reparatie van de telefoon. Vanwege de patstelling waar we in beland zijn en de onduidelijkheid van waar de schade nu precies ontstaan is, willen we u als handreiking aanbieden dat wij de eventuele prijsopgave voor onze rekening zullen nemen. Graag horen we van u of u hiermee akkoord gaat.

Met vriendelijke groeten,

Coolblue
    Crasbeek
    Als een product defect raakt binnen 6 maanden, ligt de bewijslast van ondeugdelijk gebruik bij de verkoper en niet bij de klant. Ik mag verwachten dat een toestel langer dan 3 maanden meegaat. Jullie moeten, volgens de wet, aantonen dat mijn buurvrouw van 80 jaar het toestel ondeugdelijk heeft gebruikt. Het voorstel van jullie begrijp ik dan ook niet helemaal. Volgens mij is een prijsopgave altijd gratis. Wat bedoelen jullie hiermee? Het vertrouwen in Coolblue is weg, graag geld retour!
    Coolblue.nl
    Beste mevrouw van Crasbeek,

Bedankt voor uw reactie. Wat we bedoelen met dat wij de prijsopgave voor onze rekening nemen is dat wij de kosten van de reparatie op ons zullen nemen. De prijsopgave zelf is inderdaad kosteloos. Onze excuses voor de onduidelijkheid. Echter dit doet niet meer echt ter zake. Aangezien we ook goed snappen dat u er helemaal klaar mee bent, dit loopt ten slotte al veel te lang, hebben we besloten akkoord te gaan met uw voorstel. We zullen het aankoopbedrag aan u terugstorten. Naar verwachting staat dit binnen 5 werkdagen weer op uw rekening.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Coolblue.
    Crasbeek
    Zoals Coolblue al aangaf heeft dit allemaal te lang geduurd. Jammer dat Het Klachtenkompas er aan te pas moest komen. Gelukkig kan mijn buurvrouw op zoek naar een andere telefoon.

Crasbeek

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?